Ervaringen equixantos freestyle cursussen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_1986

Ervaringen equixantos freestyle cursussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 11:20

Ik ben van plan dit jaar nog de basiscursus freestyle te volgen bij equixantos.
Heeft iemand ervaring met die trainingen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond enkel ervaringen over de ponykampen/jeugdweken en dat is toch nog net iets anders denk ik.

Eigenlijk wou ik een freestyle cursus van voest doen, maar dan moet je je eigen paard meebrengen, en dat wordt moelijk. Daarom, bij equixantos kan je een paard huren Lachen

Ik ben benieuwd Lachen

_Emm_

Re: Ervaringen equixantos freestyle cursussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:36

je had me ook al gepm't maar ik zal hier ook nog even mijn antwoord neerzetten.

Citaat:
Ik ben bij equixantos geweest met een freestyle jeugdweek, of eigenlijk ben ik er al 3 keer geweest
Ik weet niet precies wat er word geleerd in een 'gewone' cursus. Maar waar Petra sowieso mee begint is uitleg over paarden in een kudde, en hun kuddegedrag (wat heel belangrijk is omdat je dat eigenlijk gaat 'nabootsen'.
Als je verder wilt weten wat er behandeld word moet je Petra zelf even mailen of bellen (liefst rond 10 uur of 13 uur) dan kan ze het je zelf vertellen.

Over je eigen paard meenemen; Ik ben de eerste keer met mijn eigen paard geweest, en ben daar toch wel blij mee omdat je dan echt de basis leert en dat is makkelijker thuis verder gaan als je het met je eigen paard leert. De 2e keer heb ik met paarden van Petra, en een paard wat daar in pension staat gewerkt. Dat zijn ook echt niet paarden die alles al zo maar doen. Je gaat bij equixantos leren je paard iets duidelijk te maken met je lichaamstaal en als je dat niet goed doet, doen die paarden van Petra het ook niet.
Je kunt met of zonder je eigen paard veel leren, maar het is natuurlijk makkelijker om met je paard thuis erin verder te gaan als je die zelf mee hebt. Ieder paard heeft natuurlijk een ander karakter.

Ik hoop dat ik je iets meer heb kunnen vertellen zo over Equixantos, en anders moet je Petra gewoon bellen, die kan alles namelijk veel beter vertellen als ik (en dat vind ze ook leuk!)

Als je nog iets weten wilt hoor ik het wel!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:00

je kunt ook naar www.spirithorses.be gaan, zij geven ook regelmatig cursussen waarbij je kunt meedoen met of zonder eigen paard. Ik weet niet precies wáár in België jij zit, maar spirithorses zit vlak onder Maastricht Ja

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:47

Kan het je aanraden daar Lachen
Duidelijke uitleg, leuk bezig zijn, handvaten om lekker zelf mee verder te gaan.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:48

Ik heb samen met mijn paard een aantal jaar geleden een driedaagse cursus freestyle gedaan. Het is mij erg goed bevallen. Een echte aanrader.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:05

ik heb ook de driedaagse cursus gedaan, en heb er ontzettend veel aan gehad, het is wel leuker vind ik om een eigen paard mee te nemen!
want elk paard is anders! en dan kan zij je ook veel vertellen over het karakter van je paard en hoe je daar mee om kan gaan!
natuurlijk kan het ook zonder, maar is er in de buurt geen freestyle cursus??

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 18:16

Ik heb er stage gelopen.
Ik heb dus mensen gezien die voor een jeugdweek kwamen, maar ook mensen die er gewoon lessen.
Het voordeel van de jeugdweek is dat je 5 dagen achter elkaar bezig bent, nadeel is dat je niet over alles lang kan nadenken.
Ga je een week naar huis dan kan je zelf er over na denken en evalueren.
Ook als je voor een 3 - daagse training komt kan je daar slapen. Je leert de eerste keer wat over de oorsprong van het paard en hoe het paard in het wild leeft en gedraagt.
Verder begin je met de basis van het loswerken en met de basis van hel leiden aan de hand en grondwerk doen.
In drie dagen kan je al de basis van het loswerken en grondwerk.
Zoals _Emm_ al zei: de paarden van Petra zijn heel verschillend. De een is heel goed voor beginners en de andere reageert direct als je ook maar 1 pas te laat zet. Daarnaast heeft ze ook pension paarden staan waarvan ze van een aantal gebruik mag maken. Zelf heeft ze op het moment 7 paarden als ik het goed heb.
Ik heb met 5 van haar paarden gewerkt en ze zijn allemaal verschillend, dus leer je heel veel van.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 09:23

Arabesk schreef:
je kunt ook naar http://www.spirithorses.be gaan, zij geven ook regelmatig cursussen waarbij je kunt meedoen met of zonder eigen paard. Ik weet niet precies wáár in België jij zit, maar spirithorses zit vlak onder Maastricht Ja

Daar ben ik de cursus natuurlijk bekappen gaan doen Knipoog
Maar ik ben echt specifiek op zoek naar een cursus van een aantal dagen en dat kan je daar niet doen (staat toch niets van op hun site).
In Mol (klein uurtje rijden van hier) kan je ook een cursus doen van 5 dagen. Die zou ik echt enorm graag doen, maar helaas is dat een beetje boven mijn budget (zie hier: http://www.aneto-foresta.be). Heel jammer...
siskeh schreef:
natuurlijk kan het ook zonder, maar is er in de buurt geen freestyle cursus??

Het dichtst bij is in Achtmaal (paardenbasis.nl), maar dat is voor mij ook al weer 1,5 uur rijden. En ik denk dat je daar sowieso je eigen paard moet meebrengen. En dat is een probleem, want we hebben maar 1 pony die mee kan gaan en we zijn met 2 personen... En zo is het altijd wat Rolleyes

@_Do_: Ik ben helaas te oud voor de jeugdweken... Wordt er in de vervolgtrainingen dan verder ingegaan op loswerken en grondwerk? Want ik dacht dat je dan alleen dubbele lange lijnen leerde in vervolg 1 en freestyle rijden in vervolg 2.

Ik zou het natuurlijk veel leuker vinden om een eigen pony mee te nemen, maar ja... Misschien een andere keer.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:57

heey,

mijn paardje stat hier op stal. ik heb vaak nog les van haar en ik help ook wel als ze cursussen heeft of ponykampen. wat een verschil is het als de paarden komen en gaan, echt zo grappig. je leert gewoon zo ontzettend veel en petra heeft ook genoeg paarden waarmee je dus kunt gaan werken. ik weet ontzettend veel van deze stal dus voor vragen kan je me altijd pmen Lachen

enne even op de vraag over de vervolgtrainingen....je gaat dan zeker verder in het loswerken en grondwerken. als je dat goed onder de knie hebt dan ga je pas verder naar dubbele lange lijnen enzo Lachen

prompertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 15:29

Erg leuk! Ik ben daar eens op een open dag geweest, de rust daar sprak mij zeer aan. Ook heb ik daar mijn hoefsmid gevonden, super! Zo, ik wens je heel veel plezier als je besluit daar te gaan cursussen, weet zeker dat je het naar je zin krijgt!

dido4polly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:05

Ons ex-renpaard Wally woont al 'n aantal jaren bij Petra. Hij is super-gevoelig, als de omgeving en de mensen niet goed zijn wordt hij broodmager, raakt helemaal in de stress, gaat weven als 'n gek en wordt echt onhandelbaar. Hij heeft vóór en na ons bij verschillende mensen gewoond en daardoor weet ik dit heel zeker. Bij de één een super lief & makkelijk paard, bij de ander een drama. Hij had het niet beter kunnen treffen dan bij Petra! Je kunt zijn foto op de website vinden.
We zijn ook wel eens bij Petra geweest, om Wally weer eens te zien. Het voelt meteen goed wanneer je er binnen stapt.
Petra is vriendelijk, open en deskundig. En het welzijn van het paard gaat altijd voor, en zo hoort het ook!
Petra is iemand, die open staat voor nieuwe dingen en zelf ook altijd wil blijven leren. Echt een aanbeveling waard, ook omdat sommige mensen die cursussen geven menen dat alleen hun ding goed is, Petra dus niet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:12

oww is wally van jullie geweest!!
wally is echt zo'n schat!!!
wow wat was hij toen anders dan!

caspara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:39

Wat leuk om hier de eigenaar van Leandro en de ex-eigenaars van Wally te treffen! Ik heb met beide paarden al gewerkt bij Equixantos en ze zijn toevallig allebei mijn equixantos-favorieten.

Ik ben dus verschillende keren bij Petra Verstraten geweest en het is er echt super. Cursussen bij haar waren mijn kennismaking met NH en het heeft mijn ogen geopend alsook mijn liefde voor paarden aangewakkerd. Ik ben er ook verschillende keren geweest met mijn dochter van destijds 10 en haar vriendinnetje en die zeuren aldoor wanneer we weer gaan. Het mooie bij Petra is dat het programma helemaal op maat is. Dat is bij veel cursuslocaties niet zo. Dan staat het programma min of meer vast. Zij kijkt heel erg naar wat jij nodig hebt en wat je zelf wilt leren. Dat je met zoveel verschillende paarden kunt werken is uiteraard ook een plus.
Je kunt er ook logeren, ontbijten en lunchen. En Petra is een prachtmens bij wie je je geen seconde een 'cursusklant' voelt.
Echt gaan hoor!!