je had me ook al gepm't maar ik zal hier ook nog even mijn antwoord neerzetten.
Citaat:
Ik ben bij equixantos geweest met een freestyle jeugdweek, of eigenlijk ben ik er al 3 keer geweest
Ik weet niet precies wat er word geleerd in een 'gewone' cursus. Maar waar Petra sowieso mee begint is uitleg over paarden in een kudde, en hun kuddegedrag (wat heel belangrijk is omdat je dat eigenlijk gaat 'nabootsen'.
Als je verder wilt weten wat er behandeld word moet je Petra zelf even mailen of bellen (liefst rond 10 uur of 13 uur) dan kan ze het je zelf vertellen.
Over je eigen paard meenemen; Ik ben de eerste keer met mijn eigen paard geweest, en ben daar toch wel blij mee omdat je dan echt de basis leert en dat is makkelijker thuis verder gaan als je het met je eigen paard leert. De 2e keer heb ik met paarden van Petra, en een paard wat daar in pension staat gewerkt. Dat zijn ook echt niet paarden die alles al zo maar doen. Je gaat bij equixantos leren je paard iets duidelijk te maken met je lichaamstaal en als je dat niet goed doet, doen die paarden van Petra het ook niet.
Je kunt met of zonder je eigen paard veel leren, maar het is natuurlijk makkelijker om met je paard thuis erin verder te gaan als je die zelf mee hebt. Ieder paard heeft natuurlijk een ander karakter.
Ik hoop dat ik je iets meer heb kunnen vertellen zo over Equixantos, en anders moet je Petra gewoon bellen, die kan alles namelijk veel beter vertellen als ik (en dat vind ze ook leuk!)
Als je nog iets weten wilt hoor ik het wel!