[GZ] oefeningen lange lijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diablolover

[GZ] oefeningen lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 17:46

Ik ben sinds kort bezig met mijn pony aan de lange lijnen en ben op zoek naar wat leuke basisoefeningen die ik met hem kan doen.
Dus nog niks van wijken ofzo ben nog bezig met links en rechts, halthouden, achterwaarts, enz.
Weet er iemand nog leuke oefeningen?
Ik had ook al gedacht aan tussen kegeltjes rijden en ergens overheen stappen.

groetjes

SanneK

Re: [GZ] oefeningen lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:21

Je zou balkjes kunnen lopen enzo, of er een soort trail parcoursje van maken Knipoog .

diablolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 11:29

oké dat zal ik is proberen Knipoog
Heeft er nog iemand ideetjes?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:03

Inderdaad zou ik lekker veelzijdige oefeningen gaan doen om je 'stuur' bevestigd te krijgen Tong uitsteken
Veel bochtenwerk, bijvoorbeeld tussen pionnetjes/kegels door, is een hele goeie. Veel overgangen maken is ook lekker om de alertheid te behouden. Als je pony lekker soepel is en dit allemaal braaf kan, kun je beginnen met wat schoudervoor te proberen. Wijken is lastig aan de LL, aangezien dit een oefening voor het been is. Het kan wel! Je kunt ook goed keertwendingen om de achterhand oefenen.
Veel plezier!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:49

Je zou bijv. als voorbereiding op de zijgangen straks het schouder buiten kunnen pakken. Je paard heeft dan steun aan de omheining en leert zich in te buigen. Als dat goed gaat kun je de schouder binnen proberen. Goed je buitenteugel er dan bij houden zodat ie niet van de hoefslag afgaat Knipoog
Tip zelf recht door blijven lopen en goed kijken waar je heen wilt! Ook aan de lange lijnen werkt dit hetzelfde als onder het zadel Haha!