Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Babje_84 schreef:arabier?![]()
Hoe is Descarada naar andere paarden? Doet ze alleen tegen je shet zo of houdt ze uberhaupt niet zo van andere paarden?
Even gecopierd uit een mailtje wat ik heb verzonden.Citaat:En daarbij is het allervreemtste dat Descarada werkelijk een heel ander paard word op het moment dat ze door een ander paard op haar plek wordt gezet (in dit geval de shet van de buren) ze is dan direct veel minder aanvallend naar Jacaranda en ook op een bepaalde manier rustiger. (niet dat ze normaal onrustig is maar rustig op een bepaalde manier, moeilijk uit te leggen) En dan denkje dat laat ze lekker zo want dit is het zoals ze het graag wil hebben (veiligheid->rust->beloning) maar nee hoor een uur later neemt ze toch weer het heft in eigen handen omdat ze voor haar gevoel niet genoeg geleid word en deze situatie (leiding->veiligheid->rust->beloning) waardoor ze het zelf weer doet. Maar zoals ik descarada heb gezien in de tijd dat ze bij mij is ze geen echt leider de enige rede dat ze de leiding neemt (en dus dominant gedrag vertoont) is omdat ze naar haar idee niet goed genoeg geleid word. (slechte leiding->geen veiliggevoel->onrust->niet gewenst resultaat. Oplossing: Leiding nemen/dominant gedrag vertonen->onrust wort groter).