Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
R0X schreef:Ik heb de ervaring dat veel paarden die in het tuig gelopen hebben, juist niet makkelijk aan het been te krijgen zijn. Dus ik zou lekker verder kijken naar een jong paardje dat al wel ingereden s maar dat je nog wel zelf door kunt rijden. Verkeersmak komt vanzelf met de kilometers.
Francis schreef:Looody, dan heb je niet goed gelezen. Rijpaard waar ik geweest ben is 15, tuiger is 8. En die heeft ook de nodige km. wel gemaakt, paard heeft met grote regelmaat wedstrijden gelopen.

Francis schreef:Prisca, dank je voor overwegingen.. ik ben al een half jaar bezig, heb al heel wat paarden de revue laten passeren, een paar keer bijna iets gekocht maar wat dan net weer aan m'n neus voorbij ging.. ik heb zelf gefokt, zelf zadelmak gemaakt, zelf getrained en geshowed, ik weet wel waar ik mee bezig ben. 't Enige waar ik geen ervaring mee heb is met tuigers vandaar dat ik hier even informeerde of ik met specifieke zaken rekening moet houden als het gaat om het zadelmak maken van een paard wat al jaren alleen in het tuig gelopen heeft. Meer niet.
Wat mijn overwegingen zijn om het ene paard wel te nemen en het andere niet doet er dan niet zo veel toe... Ik kan besluiten toch van mijn wensenlijstje af te wijken, om de simpele rede dat een paard mij gewoon enorm aan spreekt en ik de 'uitdaging' of het 'project' voor dat ene paardje wel aan wil gaan.
Om dat te kunnen beslissen moet ik dus wel weten waar ik aan begin. Vandaar mijn vraag.
knooopje schreef:R0X schreef:Ik heb de ervaring dat veel paarden die in het tuig gelopen hebben, juist niet makkelijk aan het been te krijgen zijn. Dus ik zou lekker verder kijken naar een jong paardje dat al wel ingereden s maar dat je nog wel zelf door kunt rijden. Verkeersmak komt vanzelf met de kilometers.
paard is 15 denk dat ie de km wel gemaakt heeft in het tuig.