Anderhalf jarige tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlackZelda

Anderhalf jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 07:55

Graag tips en adviesen..... Bloos

Ik heb een anderhalf jarige tinkermerrie en ik wil graag beginnen met grondwerk. Kan dit al of denken jullie dat ze hier te jong voor is?

Ze is heel erg mensgericht en voor eten doet ze alles Haha!
Met welke oefeningen kan ik het beste beginnen en hoe voer ik die dan het beste uit?
Ik hoop dat er mensen zijn die me hier antwoorden op kunnen geven.

Baccie

Re: Anderhalf jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:41

wil je met cliker werken ? of gewoon voedsel beloninge of gewoon als hij braaf is belonen door aandacht te geven ? Vork

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:44

Je kunt denk ik het best eerst beginnen met: stappen op comando, draven op comando, achterwaarts en komen, een beetje de beginselen dus Knipoog

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:46

MerelxG_R schreef:
Je kunt denk ik het best eerst beginnen met: stappen op comando, draven op comando, achterwaarts en komen, een beetje de beginselen dus Knipoog

inderdaad. Gewoon lekker rustig aan. niet meteen de moeilijkste trucjes proberen:P

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 10:56

Idd, basis, zeker geen echte VD, grondwerk kan wel perfect, zolang het maar niet te veel is en te lang duurt Lachen

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 18:23

Ik ben inmiddels idd begonnen met wat lichte basisoefeningen.
Stappen, halthouden en achterwaarts. Verbazingwekkend hoe snel ze dit door had..........(ik had weliswaar brokjes als beloning, maar toch... Nagelbijten / Gniffelen )

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:10

een tip, met tinkers niet te veel met voedselbeloningen werken, ze blijven bedelen (ja ik spreek uit ervaring) v ooral het afleren van het geven van voedsel na een oefening is heel lastig

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:45

Nou ik heb precies het zelfde!! haha Knipoog
Heb ook een anderhalf jarige(kruizing tinker)
hij doet ook alles voor eten haha.. en ik ook erg mens gericht en ik wil ook beginnen.

Ik heb naar een vrouw gebeld die helemaal in de vrijheidsdressuur zit, en ze zegt tegen mij hoe eerder je begint hoe beter, qua concentratie etc, als je later begint rond het 3de jaar zitten ze in de soort van pubbertijd en zijn ze bezig met hengst zijn, etc..
Je kan ook dingen doen die niks met het lichaam te maken heeft, zo als hoofd schudden, spulletjes oppakken/aanpakken, flemen, etc etc!.. Haha!
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-09-08 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote v.d. beginpost verwijderd.

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 11:44

winia4ever schreef:
Nou ik heb precies het zelfde!! haha Knipoog
Heb ook een anderhalf jarige(kruizing tinker)
hij doet ook alles voor eten haha.. en ik ook erg mens gericht en ik wil ook beginnen.

Ik heb naar een vrouw gebeld die helemaal in de vrijheidsdressuur zit, en ze zegt tegen mij hoe eerder je begint hoe beter, qua concentratie etc, als je later begint rond het 3de jaar zitten ze in de soort van pubbertijd en zijn ze bezig met hengst zijn, etc..
Je kan ook dingen doen die niks met het lichaam te maken heeft, zo als hoofd schudden, spulletjes oppakken/aanpakken, flemen, etc etc!.. Haha!

Heb in je profiel gespiekt...errug leuke tinker kruizing heb je Ja Wat zit er naast Tinker in?
Inmiddels ben ik begonnen met netjes meelopen, halthouden, paar pasjes achterwaarts. Heb het idee dat ze het ook wel leuk vind (ws meer vanwege de beloning die erop volgt Clown ) Flemen op commando lijkt me ook erg leuk, maar hoe ga ik dat er in vredesnaam inkrijgen? Iemand suggesties?

Alrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 11:27

Ik heb mijn allerliefste Friesje geleerd te flemen door op zijn neus te tikken, en dan deed hij hem een beetje omhoog en dan een plukje hooi en steeds zo verder en nu kan hij heel aardig flemen! Haha!
Ook target ticking is erg makkelijk te leren en erg grappig!

janakaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 15:37

als je werkt met een clicker gaat een paard niet bedelen, omdat ie reageert op de click, daarom hebben ze dat zo bedacht

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:50

Ik zou idd ook nog niet de moeilijkere kunstjes gaan doen. Maar gewoon lekker beginnen met stap, draf, achterwaars enz. Is alleen maar mooi meegenomen voor later toch? Vork

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:34

Mijn anderhalfjarige haflinger kan ook al verschillende simpele kunstjes. Ze is erg leergierig. Ik ben begonnen met volgen, naar me toe komen, 'om', voetje op... Blijven staan als ik wegloop vind ze nog moeilijk. Dit zijn eigenlijk gewoon basisdingen die ik aan clickertraining heb gekoppeld.

Maar ze kent ook al kusje, iets aanraken en jambette. Dit heeft ze eigenlijk zichzelf aangeleerd vanuit voetje op, dus hebben we er een commando op geplakt... Was eigenlijk niet van plan haar dit al te leren. Lachen

Zolang het lichamelijk niet te belastend is, kan je best al kunstjes leren. En vooral heel belangrijk is opletten dat je je paard niet over vraagd! Die van mij geeft het gelukkig zelf aan als ze het beu is. Maar ze zoekt ook vrolijk verder naar 'de oplossing' als we haar iets nieuws leren. Die van mij durft ook wel eens een kunstje zo te vertonen als er mensen bij zijn, dan denkt ze dat ze iets krijgt. Dan moet je natuurlijk wel consequent zijn en het gedrag negeren, dus géén beloning. Lachen