NH mensen gezocht ongeving Eindhoven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amnesia

NH mensen gezocht ongeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 21:44

Ben jij ook zo met NH bezig...ik merk dat dat toch wel mijn pony en my de weg...
ik loop namelijk steeds vast in de ‘normale’dressuur..etc
en wil een andere weg inslaan...het liefst met iemend die dezelfde kant op gaat ivm erover praten en ideen uitwisselen, oefeningen ...

laurahi

Re: NH mensen gezocht ongeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:33

Ik zou je graag willen helpen maar ik woon in Gelderland....

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:48

Ik woon in St Michielsgestel maar mijn paarden staan in Schijndel. Dat is al een beetje meer in de buurt van Eindhoven?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:49

Ik woon in Maarheeze en Silence staat net daarbuiten. Dus niet ver van Eindhoven Knipoog

Renee_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 14:31

Ik woon in Eindhoven! Haha!

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:28

Ik woon in Schijndel. En ik wil ook de hele andere kant op slaan. Ik loop vast met dressuur (letterlijk, want de pony gaat op een gegeven moment gewoon niet meer lopen haha ) en merk dat we er beiden geen plezier in hebben. Lachen
Ik ben me nu aan het uhm verdiepen in vanalles, lees boeken en spit internet uit en ben op zoek naar een grondwerk instructrice/instructeur. Maar kan op dit moment nog niks gevonden krijgen... Jammergenoeg.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:57

Eva_, Dat had ik dus ook. Liep helemaal vast met Silence.
Heb toen het rijden bijna 5 maanden stilgezet nadat we bij Klaus Ferdinand Hempfling zijn geweest.
Heb me toen echt alleen maar gericht op het grondwerk en heb daardoor een 100% ander paardje gekregen.
Van een bang, teruggetrokken, druk en ontzettend schrikachtig paardje, zijn we gegaan naar een relaxed, open, vrolijk, rustig, ondeugend en ontzettend lief paardje.

Voor ons heeft dat dus zeker geholpen en is min of meer onze redding geweest aangezien ik op het punt stond om Silence te verkopen. Het ging totaal niet meer tussen ons en ging dagelijks met tegenzin naar stal.
Nu is dat totaal verdwenen en heb ik er meer zin in dan ooit te voren. Gewoon puur omdat ik een band heb gekregen met mijn paardje die er nooit echt was.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:17

Hoi
Ik woon wel wat verder weg maar bij ons op ´stal´ gaat vrijwel iedereen op een ´alternatieve´ manier met zn paard om. het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen.
Groetjes Laura

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:26

Hallo ik woon ook in Son en Breugel
Ik kan je misschien nog wel een beetje helpen,
maar dan moet je mij ook een beetje helpen.
Heb namelijk zoveel mogelijk paarden nodig om op te oefenen voor
mijn opleiding osteo...
Ik kan je nog wel wat vertellen over de hoeven ook. Bij mij is gister iemand
langs geweest die het een beetje anders doet dan alle anderen....
Ik denk dat dat jou ook wel trekt.

Ik hoor het wel.
Haha! Haha! Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:38

Ik ben niet hélemaal bezig met NH ik woon imo in kessel (redelijk in de buurt vind ik zelf) maar ik heb wél mijn paarden 24/7 buiten. Heb geen ijzers, heb die wel gehad.. maar nóoit komen er nog ijzers bij mijn paard onder! wel worden ze (ik heb er 2) traditoneel bekapt. Maar ze staan wel 24/7 buiten weliswaar mét inloopstal. Ik vind ook dat paarden op z'n mínst ook 's winters de wei op MOETEN en niet zoals op de meeste stallen dat ze nieteens naar buiten mogen En ik ben al helemaal 'anti' tegen die stallen met tralie's (die stallen met gewoon een muur vind ik dan nog wel 'goed' )

owh ik heb trouwens wel dekens, máar die doe ik alleen ná het werken op als ze de wei ingaan. Ik ben zelf van mening dat als het bijv vriest oid en ik zet m'n paard dan met een bezwete vacht op de wei dat de vacht dan ook niet z'n isolerende werking heeft. En zeker 's winters zweten ze al óntzettend snel (door de dikke vacht) en eer ik die droog heb.. ben ik een uur aan het stappen Vork dus dan doe ik de deken op Knipoog maar die doe ik er zo snel mogelijk weer af Knipoog

ik rijd imo alleen maar buitenritten etc. hoogstens eens een f-proefje op de manege enzo.. soms rijd ik mee in de les.. maar verder.. that's it Vork

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:13

Maartje1990 schreef:
Ik ben niet hélemaal bezig met NH ik woon imo in kessel (redelijk in de buurt vind ik zelf) maar ik heb wél mijn paarden 24/7 buiten. Heb geen ijzers, heb die wel gehad.. maar nóoit komen er nog ijzers bij mijn paard onder! wel worden ze (ik heb er 2) traditoneel bekapt. Maar ze staan wel 24/7 buiten weliswaar mét inloopstal. Ik vind ook dat paarden op z'n mínst ook 's winters de wei op MOETEN en niet zoals op de meeste stallen dat ze nieteens naar buiten mogen En ik ben al helemaal 'anti' tegen die stallen met tralie's (die stallen met gewoon een muur vind ik dan nog wel 'goed' )

owh ik heb trouwens wel dekens, máar die doe ik alleen ná het werken op als ze de wei ingaan. Ik ben zelf van mening dat als het bijv vriest oid en ik zet m'n paard dan met een bezwete vacht op de wei dat de vacht dan ook niet z'n isolerende werking heeft. En zeker 's winters zweten ze al óntzettend snel (door de dikke vacht) en eer ik die droog heb.. ben ik een uur aan het stappen Vork dus dan doe ik de deken op Knipoog maar die doe ik er zo snel mogelijk weer af Knipoog

ik rijd imo alleen maar buitenritten etc. hoogstens eens een f-proefje op de manege enzo.. soms rijd ik mee in de les.. maar verder.. that's it Vork

Hee
ik ben het er ook niet mee eens dat paarden in de winter niet buiten komen,...die van mij staat snachts binnen, in een stal met weegrek...dus met hoofd uit de stal kunnen hangen...
en smiddags op grrot weiland met stukof 6 andere paardjes van de pensionstal
ik heb het liefts dag en nacht op wei maar omdat ik hem op pension moet zetten omdat ik geen tijd heb paar keer per dag te voeren als hij op weilandje staat...en dan geen vriendje heeft, kan het niet
maar k heb m ook zonder ijzers staan en laat m natuurlijk bekapppen..www.natuurlijkbekappen.nl

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:46

Samen met Puchje op Bokt, heb ik Happy Horsemanship.
Er komt een website binnenkort, met informatie, een forum, webwinkel (al wel online, staat in mijn onderschrift), lessen etcetera.
Puck (Puchje) verzorgt de privélessen, aan huis en bij haar op haar tinker. Neem eens contact met haar op voor meer informatie! Lachen

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Lachen