en had sowiezo al besloten bitloos te gaan rijden, en na dat gezien te hebben al helemaal.Nu heb ik een "gewoon" hoofdstel liggen (met bit dus), een cross-rope briddle, en een bitloos hoofdstel met kruislink systeem onder de neus door.
Heb met mn shet even gelangelijnd met bitloos hoofdstel kruislink systeem, en die liep er voor geen meter op
met de cross-rope briddle heb ik zelf nog weinig ervaring. (met touwhalster overigens wel dus besef wel heel goed dat het scherp inwerkt!)Nu wil ik zodra ze hier is vrij snel er even op om rustig aan wat rond te gaan rijden, welk van deze 3 hoofdstellen kan ik het best mee beginnen? Ik snap dat het per paard anders ligt waar het het best op reageerd maar moet toch ergens beginnen..
Groetjes Anne
. Ik heb zelf mijn eigen jonge (en overigens zeer sterke!!!) paard bitloos ingereden en ben begonnen met grondwerk (freestyle), zodat hij lekker op mij gericht werd, zelf leerde oplossingen te bedenken i.p.v. de adrenaline zijn gang te laten gaan en te leren wijken voor druk etc. Daarna ben ik bitloos begonnen en het gaat super!!!! Ben zelfs al de hei op geweest en voor ons NOOIT meer een bit of andere manier.