Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KiVa schreef:Reageert je pony op je lichaamstaal? zoja dan heb je totaal geen stemcommando meer nodig...dus kan je het ook gemakkelijk veranderen,maar je pony zal ook altijd op "hoog" blijven reageren
Ikzelf gebruik bij het steigeren zelden een commando met men stem en als ik er 1 gebruik is het OP..
Bij steigeren werk ik liever met lichaamstaal.. paard laten achteruit gaan (of zelf afstand nemen) laten wachten op jou teken..en daarna het teken voor het steigeren..
Ik combineer 2tekens men hand voor me houden en daarna men beide armen naar omhoog brengen...speel liever op veilig...
randalinpony schreef:Ik gebruik 'hoog' en heb daardoor nog nooit een probleem gehad.
'ho' wordt meestal anders uitgesproken dan 'hoog', omdat je een heel andere intentie hebt met die twee commandos.
Als ik 'ho' zou zeggen op de toon waarop ik 'hoog' zeg, stond mijn paard denkelijk niet stil.![]()
En wat Kiva zegt klopt: je kunt een paard wel een ander commando leren voor een bepaalde oefening, maar zijn leven lang zal hij dat andere commando ook onthouden.