Ik heb sinds kort een bijrijdpaard. Een leuke kwpn, maar met een aardige scheut arabier. Loopt ook altijd gezellig te stuiteren als je er net op zit, maar als je eenmaal een stevige draf inzet is er niks aan de hand. Met rijden vertrouw ik hem ook helemaal, heel braaf, niks aan het handje. Naar buiten kan alleen (nog) niet, ik kom dan waarschijnlijk niet eens het erf af voor hij gaat staken. Maar wie weet komt dat nog.
Wat het punt is: Hij is onwijs lomp en best dominant in de omgang. Kan slecht stilstaan met poetsen, wil dan graag dingen doen als draaien, en dingen omgooien. Poetskist etc. hou ik dus al uit zijn buurt. Stilstaan gaat soms wel soms niet. Vooral als ik weg ben gaat hij lopen draaien, maar een brul volstaat meestal. Het echte probleem is meelopen aan de hand. Hij loopt serieus over je heen. Niks helpt. Ellebogen uitstekken om je persoonlijke ruimte te beschermen, een brul, een tik, het maakt hem niks uit.
Zou grondwerk ons verder kunnen helpen?
Van de eigenaren mag ik er trouwens alles mee, en grondwerk dus ook.
Ze zijn al eens naar zo'n 2daagse cursus geweest, alleen toen kwam paardlief thuis met koliek van de heimwee en stress.
Oja, tot welk level zouden we dan waarschijnlijk moeten gaan? Ik bedoel, ik wil ze best allemaal doen, het is een slim en leergierig paard, maar het is allemaal best duur. En ik heb begrepen dat op marktplaats (wat goedkoper is) de bijbehorende boekjes er niet bij zitten?
Ik ben hier ook helemaal niet in thuis, dus ik zal vast een hoop onzin uitkramen, maarja, van fouten leer je.

) toch nog gebeld over een bijbaantje, zou minimaal 15 euro per week moeten gaan verdienen, dus op die manier zou het wel mogelijk zijn om zo'n paket aan te schaffen. Dat zag ik eerst niet zitten, omdat het errug veel geld is in een keer (voor mij dan) maar nu zou het na wat sparen dus wel kunnen.