[AR] Horse Driving Bussloo 31-8-'08, wie doet er mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

Horse Driving Bussloo 31-8-'08, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 12:54

Zoals de titel al aangeeft, wie doet er mee of komt er kijken op Horse Driving Bussloo op 31 augustus?

Wij zijn in elk geval weer van de partij. Heb van de week de voorlopige startlijst via de mail gekregen.

Divine

Re: Horse Driving Bussloo 31-8-'08, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:05

WIJ!!! Vorig jaar voor het eerst, een erg leuke wedstrijd. Dit jaar waarschijnlijk alleen dressuur/vaardigheid ivm een drukke (wedstrijd)agenda. Voor ons dus een mooie gelegenheid om D/V te oefenen.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:26

Ik kom wel kijken, rij dit jaar niet mee.
Mriek, zou jij mij de startlijst door willen mailen? Bloos

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:13

wij zijn ook van de partij! en we hebben er zin in

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 22:36

Rijdt dit jaar ook weer mee, hopen dat Ot dan weer 100% goed loopt en aan haar ijzers is gewend Lachen

Alleen m'n naam stond verkeerd op de startlijst.... Boos! Vorig jaar had de speaker wel 10 verschillende manieren om mijn naam uit te spreken (voornl. achternaam bleek errug moeilijk), denk dat het dit jaar er niet beter op zal worden Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:04

Ik zou dit jaar mee doen maar de dag ervoor organiseer ik zelf een wedstrijd en zondag lig ik uit te puffen/ rommel op te ruimen. Vorig jaar vakantie, ben ik wel wezen kijken. Jaar daarvoor wel gereden.

Joyce: mijn naam is altijd wel gedoemd verkeerd te staan. Of de naam van mijn pony's. In Voorst heet ik al twee jaar Narda (en dat klinkt zo naar)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:18

ik word meestal tot Eline omgedoopt

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 15:26

Ik ben er ook bij Lachen Vorig jaar of inmiddels alweer 2 jaar geleden was het mijn eerste wedstrijdje Lachen En dit jaar weer van de partij Knipoog Moet alweer vroeg, volgens mij al om 9 uur. En moet als 1e starten in de marathon Clown

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 12:20

Divine schreef:
WIJ!!! Vorig jaar voor het eerst, een erg leuke wedstrijd. Dit jaar waarschijnlijk alleen dressuur/vaardigheid ivm een drukke (wedstrijd)agenda. Voor ons dus een mooie gelegenheid om D/V te oefenen.

Je durft gewoon niet he...?? Mijn kans, om jou uit te schakelen tijdens het A-traject... die komt nog wel Duivel tss beetje bierflesjes kapot gooien Clown durf je wel Tong uitsteken

JoyCiej007, is otje weer opgeknapt?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:42

Whahaha, nee, jij hebt lef! Maar ik zou zeggen: gooi wat kraaiepoten tussen het gras, zo vlak voor de ingang van de vaardigheid Knipoog.
Maar je hebt gelijk: ik ben te bang voor jouw "wraak".... Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:11

't zit ons niet echt mee, maar 't ziet er naar uit dat we toch kunnen starten.
Ot heeft na Voorst 2 volle weken rust gehad, is 3x meegenomen voor een rustig wandelingetje in stap.

Afgelopen do. liep ze weer 100% goed, toen dus maar ingespannen en rustig wat stapoefeningen en een rondje dorp gemaakt.
Vrijdag liep ze perfect, toen wat getraind en op rit geweest, lekkere galop gereden. Was alleen wel héeel erg stug weer rechts in haar mond. Ook hierna niets te zien.

Zaterdag was 't plan om toch weer 'flink' te gaan trainen aangezien ze toch weer ontzettend het bit rechts vastpakte.
Maar nee hoor, niets trainen, beest liep spontaan ineens weer kreupel, (linkervoorbeen) en niet zo'n beetje ook! Boos!

Hoefsmid gebeld en die stond er binnen een half uur. Linkerijzer er direct afgegooid, stukje weggekapt en ja hoor, nu was 't een hoefzweer.
Vanaf toen 2x per dag 10 min. met hoef in een emmer met wasmiddel, vandaag liep ze warempel niet meer kreupel.

Dus.............
Morgen komt de smid weer, gaat het linkerijzer er weer netjes onder en kunnen we dus weer aan het trainen gaan.

Wordt dus een beetje voor spek en bonen meerijden want hele trainen is natuurlijk helemaal niets van gekomen....

Nog even praktische vraag, aangezien ik van de mensen zelf alleen maar vage informatie krijg:
Welke proef moet ik hebben? Er is mij verteld op knhs.nl te kijken, dan onder samengesteld mennen en dan enkelspan klasse 1. Er staat echter nergens klasse 1.

Heb wel een proef gevonden met als titel: Dressuurproef 1A enkel- en tweespan.
Is dat de goede???

P.s; in de lokale krant was te lezen dat dit jaar de waterbak éxtra spectaculair beloofd te worden; ze hebben er een heuze brug overheen gebouwd Clown

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:22

Joyce, dat is de goede proef! Bijna het zelfde als die van vorig jaar alleen de volte met 1 hand is eruit.

Arme Ot Ach gut, heb er zelf nu ook 1 op stal staan en voor ons is het einde wedstrijdseizoen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 09:03

JoyCiej007 schreef:
P.s; in de lokale krant was te lezen dat dit jaar de waterbak éxtra spectaculair beloofd te worden; ze hebben er een heuze brug overheen gebouwd Clown

Ben benieuwd Haha!

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:07

mriekie schreef:
JoyCiej007 schreef:

Ben benieuwd Haha!

Ik heb hem "in de verte" al gezien Tong uitsteken NOg niet van dichtbij Lachen Maar lijkt me zeker leuk Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:15

Renate; gelukkig, dan heb ik de goede. Dacht het idd al, bijna zelfde als vorig jaar. Gelúkkig volte met 1 hand er uit, dat vond ik nog best moeilijk Knipoog
Wat balen voor je zeg! Wat is er bij jou dan aan de hand?

Mriekie en Gaitmonster: ben zelf ook érrug benieuwd.... hopen dat hij niet al te 'steil' is, al is het natuurlijk spannend en leuk om een brug te rijden, helemaal in combi met een mooie waterbak. 't is alleen in het algemeen al een zware wedstrijd voor enkelspan shet, dus hoop voor mezelf dat de brug een beetje meevalt Knipoog

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:04

Dawny (de oudste) is hoefbevangen, gelukkig gaat het wel weer langzaam de goede kant op, maar ook door haar leeftijd is het einde wedstrijden. Hoop haar nog weer recreatief voor de wagen te krijgen, maar de schimmels worden definitief uit de sport gehaald Huilen. Heb een hoop leuke momenten met ze gehad dit seizoen, maar de gezondheid van de pony's vind ik belangrijker, en ik ga volgend jaar rustig op zoek naar een jonge wedstrijdpony.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:17

jeej zeg, dat is niet niks....
Wat ontzettend zonde! en dan te bedenken dat je nog niet zo héel erg lang geleden een startkaart hebt aangevraagd, toch?

Je hebt er helemaal gelijk mee hoor, tuurlijk is gezondheid belangrijker. Jammer dat het dus voorlopig einde wedstrijden is voor jullie, maar de zoektocht naar een leuke, jonge wedstrijdpony lijkt me ook erg inspirerend.
Tenslotte zijn je dames toch best op leeftijd en dan ook nog eens in de sport presteren, ik vind het knap hoor Lachen

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:25

Klopt startkaart was begin dit seizoen aangevraagd.
Volgens de dierenarts, was het nog best mogelijk om weer wedstrijden te gaan rijden, maar ik kan het zelf niet over mijn hart verkrijgen om dat de pony aan te doen.
Over de leeftijden hebben we trouwens veel complimenten gehad dit seizoen, de dames hebben alle wedstrijden uitgelopen met een super hartslag, en als je dan bij de finish E vertelde hoe oud ze zijn Haha!. Denk ook niet dat ik het fossiel er een plezier mee doe, om haar alleen maar op de wei te zetten, dus we zullen zien wat er nog mogelijk is.

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:35

ik kom ook naar bussloo! een vriendin van me moet jureren bij de dressuur en ik mag er lekker naast zitten pennen. das al heel wat jaartjes geleden voor me...
dus ik ga de boel eens van de zijlijn bekijken.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:46

ik doe ook mee Bloos

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 16:01

irisjeh schreef:
ik doe ook mee Bloos

Dat begreep ik gisteravond al uit betrouwbare bron Knipoog ging de les goed?

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:06

En wat rijden jullie Lachen Enkelspan, tweespan of vierspan pony/paard Bloos

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 17:51

Enkelspan-pony Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:08

Enkelspan shet.......... best een zware opgave dus Knipoog
Ze beschikt over een echte top-conditie (is ook zeker geschikt voor een mendurence, misschien dat we dat eens gaan uitproberen) maar was vorig jaar na de marathon wel hélemaal kapot Knipoog

Edit: even een update; ze loopt weer als een zonnetje. Gister is het linkerijzer er weer onder gegaan en liep ze nog een klein beetje 'gevoelig'. Gisteravond en vandaag liep 't weer als een trein. Wel weer even wezen trainen en een rondje langs het kanaal gedaan.
Wat mij betreft is het dus zo goed als zeker dat we kunnen starten zondag. Vork

Ik heb er in iedergeval al ontzettend veel zin in.

P.s: heb het weerbericht ook gezien; zondag schijnt een práchtige na-zomerdag te worden met véeel zon en temperaturen iets boven de 20 graden. Lijkt mij perfect wedstrijdweer.

irisjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:49

mriekie schreef:
irisjeh schreef:
ik doe ook mee Bloos

Dat begreep ik gisteravond al uit betrouwbare bron Knipoog ging de les goed?

de les ging matig Bloos

heeft iemand al defenitieve startlijst?