Ik heb een paard van 4 jaar, zelf (wel met hulp) ingereden, engels.
Ik heb na zitten denken, en ik wil dit niet voor de rest van onze tijd samen.
Ik wil niet elke dag die dressuuroefeningen doen en een beetje rondspringen.
Mijn paard vind dat ook niet leuk, ze is niet een die voor haar lol mooi loopt en oefeningen doet
van de dressuur.
Ze word steeds minder enthousiast bij het rijden, en als ik dan een buitenrit maak gaat ze uit haar dak en sjeest ze het liefst een half uur achter elkaar door op een zandpad. Bokken van blijdschap en dan nog harder rennen, met de oren zo ver naar voren als het maar kan.
Ik wil niet meer dat saaie dressuur.
Ik wil niet meer die saaie rondjes.
Ik wil wat anders, echt totaal anders.
Ik wil kunnen rijden zonder bit of zelfs zonder hoofdstel, ik wil niet meer wat ik nu doe met mijn paard.
Ik ben er gewoon zat van, als ik filmpjes zie op youtube wat voor band mensen met hun paarden kunnen hebben, zo intens.
Ik hou het allermeeste van mijn paard, ze is echt het belangrijkste wat ik heb, maar soms denk ik dat ze gelukkiger zou zijn op een andere manier, dus niet dat stomme dressuur ( niet stom bedoeld naar anderen).
Ik hoop dat er mensen zijn die mij begrijpen.
Kan zo'n overstap? Zo verschillend.
Mijn paard heeft niet veel zijwaardse reactie op mijn been, ik kan haar ook niet met mijn zit sturen

Ik zou dat erg graag willen, dat ik dus geen hoofdstel of in ieder geval bit meer nodig heb.
Ik wil zo'n band met mijn paard krijgen dat ze het liefste de hele tijd achter me aan zou lopen en gewoon ontzettend veel plezier met haar maken.
Grondwerk, vrijheidsdressuur, natural horsemanship..
Er zullen vast veel dingen in mijn verhaal niet kloppen, maar ik hoop dat de boodschap over komt..
Zijn er mensen die deze overstap gemaakt hebben? En hoe is dat verlopen?..
Ik kwam trouwens aan het denken omdat ik eergisteren langs een stal reed en toen vertelde een vriend van me dat dat een stal was waar ze alles freestyle denken, en ik ben al een tijdje geinteresseerd in natural etc.
Ik denk dat ik daar ook maar eens ga kijken, maar ik wil ook graag reacties horen van bokt, en ervaringen.
Bedankt voor het lezen van dit veels te lange verhaal
Ik snap precies wat je bedoelt!! Ik heb hetzelfde gehad, vond het ook niet meer leuk en mijn paardje ook niet, en na veel gezoek en overal kijken en veel lezen ben ik parelli gaan doen en ik krijg les in klassieke rijkunst. (Ik rijd met halster en dat gaat hartstikke goed, terwijl mijn paard er ook regelmatig vandoor ging toen ik hem net had -met bit-, dat doet hij nu niet meer).
ben je niet wat vergeten??) en wil na de verhuizing er een paar keer optomingsloos op gaan klimmen.