Mijn B-pony wil ik leren longeren, maar het probleem is dat wij thuis geen longeerbak hebben ofzo. Mijn D-pony wist al hoe het in elkaar zat en we longeren haar bij onze buur, op een stuk terrein achter onze stallen dat niet omheind is ofzo. Nu wil ik dus die B ook leren longeren, maar iedereen zegt dat het moet met die longeerbak.. Maar hoe kan je dat aanleren zonder longeerbak en ook zonder longeerzweep (hebben wij niet, vraag ik ook niet, als ik er een nodig heb gebruik ik mijn dressuurzweep gauw
), én liefst alleen?Dan, die B-pony had altijd een heel haastige galop. Kon ik niet naar beneden rijden ofzo, één ramp. Nu we terugzijn van vakantie galoppeert ie plots heel rustig, ik kan hem zelfs al aan de lange teugel galopperen. Is longeerwerk ook goed om hem nog kalmer te laten galopperen? (Ik heb vorig tornooi in achttal Licht mee moeten doen, en met de galop zat die constant aan het kont van degene voor mij
) Ik wil hem ook via de longe leren om aan de teugel te rijden in galop, heb je daar dan hulpteugels ofzo voor nodig? Ik heb nog een rekker, gaat dat voor het longeerwerk?Ciaokeeees

Hierbij kan je het beste iemand met ervaring vragen om je te helpen.