Even toelichting;
ooit als manege-ruiter begonnen vond ik het 'hoogst bereikbare'met je eigen paard het bos in,helemaal alleen/zelf'! (ja, ik was nog maar weinig gewend...)
Toen ik eindelijk een eigen paardje had bedacht ik dat voor ons de Z zou zijn ooit samen naar het strand (Zee) te gaan.
En ja, dat hebben we bereikt!
Nu ik net een jaartje met een jong paardje ben begonnen,heb ik ook een B (oefeningen/spelletjes in de Bak), een L (buiten het erf wandelen, 'helemaal' tot het erf van de buren,wier naam met L begint) en een M (langs de molen,die vlak aan de weg staat en vaak ook nog draait en zoefgeluiden maakt!)
De ZZ is zonder zadel,dat vergt (voor mij in elk geval) iets meer dapperheid..
Ultiem zou natuurlijk ZZZ zijn, zonder zadel naar zee!
Met mn jonkie ben ik nu in de L bezig,vind dat al heel wat! We zijn nu een maandje aan het wandelen geslagen,doen ook wat parelli spelletjes e.d.Rijden is nog lang geen optie, ze is nog zo'n pukkie! Misschien over 1 of 2 jaar eens een keertje mee beginnen...
Met mn oudje (20 inmiddels) doen we probleemloos de M en de ZZ, maar de Zee zien we de laatste tijd niet meer,ivm. toch een beetje ver voor hem.
'echte' dressuur hebben we nooit gedaan,geen wedstrijden e.d. Maar vond dit wel een leuk alternatief.
Nog meer mensen/paarden die het al ver hebben geschopt op deze manier?
Of misschien nog andere B/L/M/Z-suggesties hebben?
Leuk verzonnen zo!
geweldig bedacht. 
?!

!!!!)-we sloffen wat af samen
)