Nevzorov is toch zoiets als natural horsemanship vroeg ik happig, omdat ook ik daar meer over wil leren.
Ja een hele bijzondere man, kan alles met paarden, vrienden met paarden, geen straf en geen snoep.
Nou goed, een kijkje nemen kan geen kwaad, maar ik moest wel helemaal non-bit-sporen zijn, het liefst mocht je niet rijden want..
Ik heb me toen normaal voorgesteld, heel overdreven gezecht dat ik bitten en sporen haat en dat ik heel benieuwd ben naar het forum.
Ja ok, ik rijd liever zonder bit, maar om nu te zeggen ik verracht de mensen die ''met'' rijden...
Al snel kreeg ik reacties dat ze mijn paard mooi en leuk vonden en me graag leerde kennen om mij zo dingen te leren. Maar dat halster dat was niet nodig toch ?
Maar snel gezegd dat ik het halster maar achterwegen laat (beetje kriebelig werd ik).
Topicje geopend over het feit dat ik misschien bij een dierenwinkel kan werken en dat ze daar bitten verkochten etc. sporen, zweepjes, snoepjes, wat vonden hun daar van ? Gewoon pure intresse, en dat ik onlangs iemand had zien rijden, wat wel echt heel erg was, die pookte haar sporen erin en sloeg alsof haar leven er van af hing met haar zweep.
Phoe, nee dat kon echt niet, mensen weten niet wat ze doen, hoe kun je nou op een paard rijden
Huh ? Nevzorov rijdt toch ook ?
Ik ben ook een topic zien staan van een ex-lid van het forum waarin ze vertelde over dat het nevzorov forum een cult is ? Ja wat moet ik hiervan denken.
Ergens vind ik het natuurlijk heel interesant want van alles kan je wat leren, maar als ik zo eens om me heen kijk, niet mogen rijden, athans het liefst niet, om wat voor rede dan ook.
Geen snoepjes, geen straf geen leiderschap gewoon vriendschap en vragen, ze mogen nee zeggen. Lekker dan als je zo'n stijfkop hebt die altijd nee zegt
.Kennen jullie dit forum, en wat kunnen jullie mij hiervan vertellen, en sorry als ik iemand beledig ik bedoel het absoluut niet op die manier.

Voor een hele hoop stromingen is wat te zeggen. Haal er uit wat voor jou en jouw paard werkt, maar veroordeel een ander niet op een andere zienswijze....
Misschien als je benadering wat minder fanatiek en agressief was, er meer mensen open zouden staan voor je. Dit is geen aanval, het is feedback. Wat je er mee doet, moet je zelf weten