Grondwerk .. hoe, en wat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steffertju

Grondwerk .. hoe, en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:52

hee allemaal

ik heb een pony van 27 jaar en ik wil beginnen met grondwerk.. maar ik weet eigelijk helemaal niet wat voor oefeningen dat zijn en hoe je ze moet leren dus zouden jullie me wat verder willen helpen

Steffertju

Re: Grondwerk .. hoe, en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 21:07

er zijn tog wel mensen die wij wat kunnen vertellen Verdrietig

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:23

kijk eens rond op internet, koop een boek of iets dergelijks. zelfs hier op bokt is er veel over te geschreven, zoek via de zoekfunctie. je kunt zoveel kanten op, ik weet niet wat je wilt. je kan parelli kiezen of het boek van inge teblick en ga zo maar door.

succes

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:37

Je kunt eens gaan kijken op het VD forum, en daar wat oefeningen van proberen (niet alles, aangezien je pony al vrij oud is en hij het misschien lichamelijk niet aankan)
Verder kun je inderdaad het boek bestellen van Inge Teblick, of je kunt een Prelli pakket bestellen... misschien is het handig om eerst eens rond te neuzen bij clinics en op internet welke oefeningen/methode het beste bij jou en je paard past.
Er zijn ook mensen die les geven in grondwerk, via google kun je er vast wel een aantal vinden bij jou in de buurt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:14

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:24

En in mijn onderschrift. Maar dat is het eindresultaat. En of je dat met een pony van 27 nog moet willen...

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:00

Er zijn ook een hoop leuke 'rechtdoor oefeningen' die je kan doen, zoals de stick-to-me. http://www.youtube.com/watch?v=YrDNfW1gPI4
Heel simpel te leren voor beide, weinig belasting voor het lichaam en erg leuk!

Kijk eens rond in de buurt, zoek eens contact met mensen die NH doen en ga daar eens kijken, de natural horsemanship dag in Arnhem is elk jaar weer geweldig, enz. Inspriratiebronnen zoeken dus!