[AR] Vering bij concourswagen, wat is voor mij het beste?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Vering bij concourswagen, wat is voor mij het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 21:55

Hallo allemaal,

Ik zou graag eens jullie meningen willen horen over welke concourswagen voor mij het beste zou zijn:

De situatie:

Ik heb een whiplash en daardoor vrij gauw last van mn nek. Nu ik wil gaan mennen ben ik op zoek naar een concourswagentje en heb er nu 2 op het oog. Het gebruik: Dressuur door de bak en evt wei, wat vaardigheid en buitenritten.

Kar 1:

Vrij goede staat, merk is v/d Mee. Vering is 'normaal', dus beetje aan de stugge kant.

Kar 2:

Opknapper, ook van een goede wagenbouwer (weet ik zo gauw even niet te zeggen). Echter is deze kar zéér flexibel geveerd. Als je opstapt zakt die kant zeg maar al bijna op het wiel.. (kar 1 dus niet, die veert gewoon wanneer je beweegt, maar niet dat ie echt ver doorzakt ofzo). Overigens weet ik niet 100% zeker of de vering niet gewoon lurp is (mn pa moet nog een keer mee komen kijken).

Ik zit dus heel erg te twijfelen omdat het in prijs vrijwel niet uitmaakt, maar kar 1 is dus wat stugger geveerd als kar 2.. En ik ben dus bang dat ik dan met kar 1 meer zal gaan hobbelen wanneer ik door het zand in de bak rij, of is het juist andersom?? (aangezien ik nu 2 verschillende meningen heb gehoord hierover heb ik echt geen idee).

Dus ik zou heel graag jullie mening willen horen wat volgens jullie nu voor mijn nek het minst belastend is, zeer flexibel geveerd of iets stugger??

boeflover

Re: Vering bij concourswagen, wat is voor mij het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 13:26

Ik heb gekozen voor kar 1, vanwege het grote verschil in staat dat ze zijn en het dan zeer kleine verschil in prijs..