wat is je comm. voor liggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

wat is je comm. voor liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 08:42

ja, wat is je commando voor liggen? hoe laat je je paard liggen?
Ik heb eerst altijd zijn beentje vastgehouden, iets naar achter brengen, liggen zeggen en ze lag.
Nu hoef ik soms alleen maar naar de grond te wijzen, iets te bukken, en liggen te zeggen Lachen

patsy1983

Re: wat is je comm. voor liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:25

Om je paard te leren liggen zijn er verschillende methodes natuurlijk, die van jou is er 1 van.

Als je aan clickertraining doet is het best het commando te leren als het gewenste gedrag is bereikt. M.a.w. Je leert je paard eerst het kunstje of oefening en dan voeg je pas het commando toe. (dat is mijn ervaring)

Een commando kiezen voor een gedrag dat is iets waar ik meestal wel eventjes probeer bij stil te staan. Ik ben graag zeker om een goed en duidelijk verstaanbaar commando te kiezen die het paard niet in de war brengt met andere commando's. En laats ben ik dankzijn mijn instructrice ook wel eventjes gaan stilstaan bij het kiezen van een commando dat het paard in zijn omgeving niet overal kan opvangen.

groetjes Patsy

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:06

been aantikken en "down"

wittespook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:46

Ik zeg meestal zelf 'lig' maar het gaat bij mijn paard meer om het uitvoerende wat ik doe. Ik loop met hem 1 rondje en hij heeft gelijk door wat er bedoelt wordt en gaat liggen [beloning volgt]

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:41

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties verwijderd.
Voor andere vragen over VD kan gezocht worden in bestaande topics via de zoekfunctie of anders kan er een eigen topic voor worden geopend.
Hier graag weer ontopic verder! Lachen

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:48

Ik gebruik Af. En ik wijs dan op de grond.. Hoe ik het hem heb aangeleerd weet ik niet meer, is al een tijd terug;)

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 12:00

Ik ben nu 2 dagen bezig met me shetlander dit aan te leren, en het gaat erg goed.
Ik zeg duidelijk lig en wijs naar de grond. Heb het hem aangeleerd door als tie gaat liggen hem een snoepje te geven en het commando te geven, nu weet hij al na 2 dagen dat als ik hem het commando geef dat tie moet gaan liggen en dan wat lekkers krijgt. Haha!