[AR] wat voor wagen is voor mij geschikt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

wat voor wagen is voor mij geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 21:32

ben puur orienterend wat aan het rondkijken, en ik kom er nog niet echt uit wat voor mij geschikt is.

Wat moet ervoor:
Shets (max 100cm) en in de toekomst wellicht minipaarden (kleine maat, dus vanaf zo'n 85cm). Enkelspan, dubbelspan en tandem.

Wat wil ik ermee rijden?
Training dressuurmatig, maar heb geen ambitie om dressuur te gaan starten. Bestgaand en vaardigheid zijn wel interesant. Verder recreatief lekker naar buiten.

Ik zit meer richting een presentatie wagen te denken dan richting een marathon?

LadyMadonna

Re: wat voor wagen is voor mij geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 20:05

ik weet dat omhoog schoppen niet mag, maar ik kan me niet voorstellen dat niemand hier een antwoord op heeft...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:07

Ik denk dat je aan een concours wagentje kan gaan denken. Niet te zwaar, fijn voor het bak werk, maar ook prima voor een buitenritje. Bestgaand word vaak een concours wagen verplicht gesteld.

Marathon wagentje is altijd fijn(ik rijd thuis altijd met m'n marathon wagen, vandaag op wedstrijd weer m'n concours wagen en dat valt toch tegen), rijd echt super, maar daar kom je meestal bij je bestgaand niet weg mee.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:41

Ik zou denk ik zo'n soort wagentje (vd Mee) kiezen:
Afbeelding

Stevige wielen voor een lekkere bosrit en toch modelletje concourswagen. Wat ruimte achterop (picknickmand Knipoog ) en bokkussen voorop.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:11

Als ik jou was zou ik naar een zo licht mogelijk wagentje op zoek gaan. Zeker als je met echte mini's wilt gaan rijden en je heb geen wedstrijdambitie. Dan doe je je pony's veel plezier met een heel licht wagentje.
De stevigheid zou ik niet vrgeten om in de gaten te houden, maar neem die even in vergelijking met de ondergrond waarop je rijdt. Rijd je altijd in het bos (dus met hobbels) of rijd je alleen over het asfalt.

Ik zit absoluut niet in de kleine karretjes, dus kan je geen concreet model aanbieden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:32

Vind maar eens een licht model wat én stevig genoeg is voor buitenritten én waar je normaal op kan zitten..

Model waar isapaardje het over heeft lijkt me ook wel wat, maar ik heb er verder (nog) geen verstand van dus echt verder kan ik je ook niet helpen.

enjoyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:20

Let erop dat ze in dubbelspan natuurlijk meer kunnen trekken dan in enkelspan. Maar als je maar een karretje wilt heb je daar natuurlijk niet veel aan. Maar anders zou je bijvoorbeeld voor je enkelspan een twee wielig wagentje kunnen kopen en voor je tweespan een vierwielig wagentje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 14:21

heb geen geldboompje in mn tuin staan Knipoog

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 18:35

Er zijn tegenwoordig ook tweewielers waar een tweespan voor kan. Tweewieler is wel makkelijker mee te nemen achter aan de trailer.