Spaanse pas?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carliniii

Spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 19:09

]Haii bokkers Haha! ,

Ik zou mijn paard graag spaanse pas willen leren, maar wil eerst voor de zekerheid de nodige dingen vragen, zoals:
- Hoe moet je beginnen?
- Hoe beloon je?
- Heb je begeleiding nodig?
- Moet je ZELF ervaring hebben?
- En Wat zijn de risico's?

Omdat ik zelf weinig tot geen ervaring met vrijheidsdressuur in het algemeen heb, wil ik eerst jullie meningen, moet ik het wel/niet doen?Is het goed of slecht voor mijn 7 jarige NRPS merrie? HELP!!!

Xxx Carlini

prii_boy

Re: Spaanse pas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:24

ik volg dit even ben wel benieuwd

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:29

patsy1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 08:42

Voor je met de spaanse pas begint moet je het paard leren wat de clicker is en starten met enkele makkelijke oefeningen.

Groetjes Patsy

strubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:35

ik heb mijn shet de pas geleerd (kweenie of het het zelfde is) maar hij word er niet anders van. je leert het door pas duidelijk te zeggen en zijn been in die 'pasbeweging' te bewegen. en daarna klopjes geven en een snoepje. z Cool Cool o heb ik hetr gedaan maar ik weet niet of het de goede manier is.

Love_Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:06

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:10

Hoi
Ik heb het mijn tinker geleerd. Ben begonnen met voetjes vragen. Gewoon het woord "voetje "
gebruiken en met een zweepje zachtjes tegen het voetje tikken tot hij reageert . Elke reactie belonen dmv een clicker of een bepaald woord , ik zeg bij alles "goezo"en geef hem gelijk een snoepje.
Zo gaat hij dit van zelf allemaal met elkaar in verband brengen, je moet elke reactie belonen in het begin al is de reactie nog zo klein.
Als hij het ene been geleerd heeft op te tillen op het woord "voetje ". Ga je het hem vragen bij zijn andere been. Op het moment dat hij dit allebei snapt, ben ik het verschil gaan vragen door echt duidelijk LINKS en RECHTS te zeggen op het mement dat hij LI of Re op moet tillen , daarbij wel weer even het zweepje gebruiken. Mijn paard had het heel snel door hij leert super snel.
Als ik nu naast hem gaat staan en zelf mijn Li been optil en LINKS zeg dan doet hij hij dat na.
Wat ik ook heb gedaan is twee halster touwen om zijn kogels heen en op het mement dat ik LINKS zei zijn linker been omhoog houden, en vast houden en gelijk belonen op het moment dat je hem zelf omhoog houd. Dit moet je wel even samen met iemand anders doen . Een trekt zijn been omhoog en da ander houd het paard vast, en beloont direct op het mement dat je hem aan het touw omhoog houd.

strubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:16

zoiets heb ik strubble ook geleerd ook met links en rechts. Zie mijn avatar Knipoog

Carliniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 10:37

starjo schreef:
Hoi
Ik heb het mijn tinker geleerd. Ben begonnen met voetjes vragen. Gewoon het woord "voetje "
gebruiken en met een zweepje zachtjes tegen het voetje tikken tot hij reageert . Elke reactie belonen dmv een clicker of een bepaald woord , ik zeg bij alles "goezo"en geef hem gelijk een snoepje.
Zo gaat hij dit van zelf allemaal met elkaar in verband brengen, je moet elke reactie belonen in het begin al is de reactie nog zo klein.
Als hij het ene been geleerd heeft op te tillen op het woord "voetje ". Ga je het hem vragen bij zijn andere been. Op het moment dat hij dit allebei snapt, ben ik het verschil gaan vragen door echt duidelijk LINKS en RECHTS te zeggen op het mement dat hij LI of Re op moet tillen , daarbij wel weer even het zweepje gebruiken. Mijn paard had het heel snel door hij leert super snel.
Als ik nu naast hem gaat staan en zelf mijn Li been optil en LINKS zeg dan doet hij hij dat na.
Wat ik ook heb gedaan is twee halster touwen om zijn kogels heen en op het mement dat ik LINKS zei zijn linker been omhoog houden, en vast houden en gelijk belonen op het moment dat je hem zelf omhoog houd. Dit moet je wel even samen met iemand anders doen . Een trekt zijn been omhoog en da ander houd het paard vast, en beloont direct op het mement dat je hem aan het touw omhoog houd.

Is het niet een beetje link om halstertouwen om de kogels van het paard te doen? Als ie schrikt heb je een drama. Ik heb nu ook deze site gevonden: http://members.home.nl/vrijheidsdressuu ... sepas.html

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 20:32

Dat lijkt mij ook leuk om mijn paard te leren, hij is nu bijna 18 en nog kerngezond alleen door een oude peesblessure kunnen we niet meer zo fanatiek rijden... Dus lijkt het me best leuk om hem ook andere dingen te leren.

Hebben jullie het ook wel eens meegemaakt dat het bij een paard absoluut niet lukt, of zijn jullie van mening dat ieder paard het kan leren (ik ben een leek in VD en heb dit dus ook nog nooit gedaan en amper gezien) Neem aan dat het ene paard het sneller oppakt dan het andere paard, maar hoelang zijn jullie daar mee bezig geweest totdat jullie paard het kon? (bijv: spaanse pas)

Ga eens rondkijken op die site's ben benieuwd.

Carliniii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 08:26

Hmm, lukt nog steeds niet ..... Dooroefenen Haha!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:33

Oh wat leuk... Ik wil dat mijn paard ook leren... Veel geduld denk ik... Ga vanaaf ff voor die web sites zitten...

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:16

die van mij kent al pas en doet haar voet naar voren toe brengen als ik dat vraag alleen nu nog het naar voren toe lopen en dan pas weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? ?