[AR] Heidi, 3e keer Voor de kar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Heidi, 3e keer Voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:12

Heeey mede bokkers,

Ik, mijn shetter en buurmeisje zijn gister een eindje gaan rijden in de polder.
En uiteraard nam zei ook even het stuur over.
Helemaal geweldig vondt ze het.

Maar geen gepraat want daar komen jullie niet voor,
hier de foto's:

Afbeelding
Yippie, even in de tuin wachten want baasje was nog even wat ophalen uit de stal.

Afbeelding
Ennn, daar gaan we dan. moest even stilstaan tjee das moeilijk hihi.
Dit is trouwens Melissa, het buurmeisje van mijn baasje.
En ze is zooooo lief voor mij!

Afbeelding
Mijn baasje wilde ook even op de foto, maar natuurlijk ga ik dwars doen om te plagen.
Ik ben niet voor niets een echte shetter !

Afbeelding
Ook gebeurd er in de oh zo rustige polder welleens wat.
En zodra er iets te zien valt maak je dara natuurlijk gebruik van.
Anders is mijn rit ook zo zaai ( ik zie zowat niks gebeuren met die rare bril op mn hoofd )

Afbeelding
Nou dames en heren, ik ben Heidi van nooitgedacht & tot de volgende keer.!

Wees een beetje lief voor ons amateurs oke ? Tong uitsteken

Angelaa2

Re: Heidi, 3e keer Voor de kar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:25

ziet er leuk uit Ja leuke shet, mooie kar Schijnheilig verder kan melissa haar handen beter rechtop houden ipv op haar benen, snap wel dat het waars. moment opname was maarja Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 11:28

haha idd moment opname tijden het stilstaan.
want als ze dat tijdens het rijden deed dan zwaaide er wat hihi Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:04

leuk beestje heb je er voor lopen Lachen

Wat me wel opvalt: je borsttuig zit echt te laag, die mag wel een paar gaten omhoog. Verder vind ik je strengen ook aardig lang, die mogen ook wel iets korter heb ik het idee.

En nog belangrijker: op alle foto's mis ik een menzweep in de hand! Men je altijd zonder zweep?
Menner hoort ten alle tijde een menzweep in iedergeval mée te hebben, en liefst natuurlijk in de hand ook nog. Niet speciaal om de pony te 'meppen' maar zowiezo voor je eigen veiligheid, richting aangeven, dat soort dingen. Springt 't beest een keer weg als hij ergens van schrikt, dan heb je helemaal niets.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:03

oei, volgens mij willen jullie een ongeluk krijgen. op foto 3 valt de lamoen bijna uit de lichtogen. en waar is jullie buitensingel?!?

de oogkleppen mogen wat zakken (oog op 2/3).
de broek hangt veels te laag. deze hoort 3 vingers onder de zitbeenknobbel.
borsttuig mag ook nog een stuk omhoog en inderdaad, waar is jullie zweep?

ik zou zeggen: neem eerst eens een paar lessen.

edit: en zie ik het nou verkeerd, of zit je neusriem niet aan je hoofdstel vast?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:03

Lichtogen dacht ik ook te zien eerst, maar dacht dat het door de foto kwam. Nu ik beter kijk zie ik het inderdaad ook. Levensgevaarlijk!

@ TS: heb je wel enige tuigkennis? Vanaf de foto's is dat namelijk vér te zoeken. Buitensingel lijkt idd niet vast te zitten, en zitten er wel stophaken op het lamoen?

Igg buitensingel vastmaken, en voor de zekerheid ook maar even aan iedere kant de buitensingel een keertje over het lamoen heen slaan en dan vastmaken. Kan het er ook niet zomaar uitschieten!

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:24

wat een lieve shetter Tong uitsteken
heb er verder geen verstand van duzzee verder commentaar kan ik niet geven
veel plezier er nog mee haha Lachen

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:29

Dat je geen zweep hebt kan ik mee leven maar dat het lamoen bijna uit de lichtogen valt niet...dan zijn de strengen ook nog is te lang waardoor als het lamoen uit de lichtogen valt je pony ook nog eens 1 meter verder van de kar afstaat als de strengen eindelijk strak staan. Dan houd ik mn mond verder maar over het lage borsttuig en de lage broek.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:31

hmm, helemaal geen zweep mée, vind ik eigenlijk ook erg gevaarlijk... helemaal als je op rit gaat en je dus in het verkeer begeeft, vind ik nog iets anders dan in de bak beetje rondjes tuffen op eigen terrein.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 14:55

Tja ik zal altijd een zweep meenemen maar zeker niet altijd in mn hand hebben...wil poownlief niet.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:06

ben blij met de racties Lachen. alleen het 100 X herhalen hoeft niet.
ik ga meteen bezig met het tuig en de zweep moest ik idd nog halen, er licht overgens wel een gewoon zweepje bij mijn voeten die niet lang genoeg is maar mocht het nodig zijn wel van pas kan komen.

groetjes

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:02

Heee Tatjana! Haha!
Ziet er leuk uit, Heidi is echt superleuk!
Ik weet verder niet veel over het mennen en het tuig, daar ga ik dus ook niks over zeggen Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:02

Tat_jana schreef:
ik ga meteen bezig met het tuig en de zweep moest ik idd nog halen, er licht overgens wel een gewoon zweepje bij mijn voeten die niet lang genoeg is maar mocht het nodig zijn wel van pas kan komen.

groetjes

Nounou, dat valt óók wel weer mee. Jij wilt graag dat iets 1x wordt genoemd, en dan mag niemand het er meer over hebben? Zoveel mensen hebben 't anders niet over je tuig gehad, meesten reageren enkel met 'oh wat een leuke pony'.... en daar heb je helemaal niets aan.
Als ik jou was, zou ik gewoon blij zijn met de tips en adviezen die je hier krijgt, want zo op pad gaan is gewoon levensgevaarlijk.
Wel fijn dat je het tuig gaat aanpassen. Lachen

Als je dan ook even je misschien zelf meer in het mennen zou verdiepen zou echt verstandig zijn. Had je enig verstand gehad, had je zelf ook gezien dat dit zo écht niet hoort. Mencursus volgen/koetsiersbewijs halen of een ervaren menner je laten begeleiden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:11

Vergeet niet om de broek om de strengen heen vast te maken, dan kunnen ze niet zo laag hangen dat hij er perongeluk in kan gaan staan.

En de buitensingel moet echt vast, anders komen de bomen omhoog als hij achteruit loopt of abrupt stopt, en kan dan onder de bomen terecht komen.

edit: alle onderdelen van het tuig heb je iets verkeerd aan, ga aub een keer bij een ervaren menner kijken en vraag deze ook een keer jouw te helpen. Hopelijk ben je wel ervaren genoeg om in te kunnen grijpen als iets finaal verkeerd zou gaan.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:00

JoyCiej007 schreef:
Tat_jana schreef:

groetjes

Nounou, dat valt óók wel weer mee. Jij wilt graag dat iets 1x wordt genoemd, en dan mag niemand het er meer over hebben? Zoveel mensen hebben 't anders niet over je tuig gehad, meesten reageren enkel met 'oh wat een leuke pony'.... en daar heb je helemaal niets aan.
Als ik jou was, zou ik gewoon blij zijn met de tips en adviezen die je hier krijgt, want zo op pad gaan is gewoon levensgevaarlijk.
Wel fijn dat je het tuig gaat aanpassen. Lachen

Als je dan ook even je misschien zelf meer in het mennen zou verdiepen zou echt verstandig zijn. Had je enig verstand gehad, had je zelf ook gezien dat dit zo écht niet hoort. Mencursus volgen/koetsiersbewijs halen of een ervaren menner je laten begeleiden.

uhm ik geloof dat er al staat dat ik blij ben met de reacties, en dan hoeft het niet 100x herhaald te worden maar dan kan ik er nog wel blij mee zijn Lachen

bedankt voor de tips, en jullie zullen vast meer van mij zien, maar dan met een goed passend tuig Lachen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-07-08 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 bericht of gebruik de editknop.

_Priscilla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:18

Leuk !!:D

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:20

Hee mijn naamgenoot voor de kar, hihihih
Leuk beestje, ziet er goed uit (van hoe alles hoort te zitten heb ik geen verstand!)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 15:11

haha Haha! grappig..

nouja het tuig is in ieder geval aangepast op de meeste delen,
de rest moet ik nog even doen maar was behoorlijk wat werk Tong uitsteken

groetjes