Maar ik ben er toch een beetje benieuwd naar; rijden jullie wel eens met een biertje/wijntje of wat dan ook op?Drink je op rit tijdens een stop ook wel eens iets anders dan fris/koffie/thee?
Ikzelf drink uit principe geen druppel als ik ga auto-rijden. Van huis uit meegekregen, en nee, óók niet 'maar 1 biertje'. Ik sta er volledig achter, tsja dat krijg je met beide ouders die o.a. auto-rij-instructeur zijn
Mennen met een biertje of wijntje op is eigenlijk tegen mijn principes. Toch zie ik wel vaker, tijdens bijv. koetsentochten e.d. dat er best nog wel eens een traditionele 'sherrystop' wordt gemaakt. Eigenlijk drink ik haast nooit als ik op de bok kruip, 't wil nog wel eens een enkele keer voorkomen dat ik tijdens een rit met groom en pony even uit rust bij een café/restaurant en daar dan 1 biertje of 1 wijntje drink.
In de winter met bárre kou wil een slokje rum uit een zakflesje je ook nog wel een beetje warmhouden.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring en mening over dit onderwerp. Letwel; ik bedoel hier dus niet met best of behoorlijk wat drankjes op, enkel die 'maar 1 of 2 biertjes'.
En hoe zou dit verzekeringstechnisch zitten? Er van uitgaande dat we te maken hebben met een aanspanning op de openbare weg, met een menner die 1 of 2 biertjes heeft gedronken en goed WA-verzekerd is?
vind het ontverantwoord en zal het dan ook nooit doen en iedereen afraden