[AR] Rit organiseren. Iemand tips voor "activiteiten" onderweg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Rit organiseren. Iemand tips voor "activiteiten" onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 18:07

Hoi,

Over 2 weken moet ik samen met een clubgenootje een rit organiseren voor de leden van onze menclub. De rit is 's avonds, en hij duurt ongeveer 2,5 uur.
Nu zijn de ritten bij onze club altijd een beetje standaard, oftewel: we beginnen met koffie en cake, spannen het spul in en gaan op pad om 2,5 uur achter elkaar aan te rijden. Bij terugkomst is er de traditionele borrel.
Maar eigenlijk wil ik wel een keer iets anders! De koffie/cake en borrel staan vast, daar kun je bij ons weinig aan veranderen Haha!. Maar voor onderweg wil ik wel eens iets anders. Niet echt een puzzeltocht (die hebben we in het voorjaar namelijk al), maar ja, wat dan wel?
Wie weet er voor onderweg iets leuks, zodat het niet alleen "achter-elkaar-aan-rijden-en-genieten-van-de-omgeving" wordt? Ik heb wel eens iets gelezen over de zgn. rally's, de routes worden daar nogal cryptisch omschreven, iemand daar ervaring mee?

We rijden trouwens met een gevarieerd gezelschap, enkel-, tweespan, paard en pony, autenthieke, recreatiewagens en marathonwagens.

Sjonniej

Re: Rit organiseren. Iemand tips voor "activiteiten" onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:48

Sowieso is het beschrijven van de rit dmv. onderstaand voorbeeld al een stuk ingewikkelder:
3e straat links
2e pad rechts
op 4e kruispunt links

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:55

Wij hebben altijd een rit met onderweg opdrachten zoals ringsteken, met een lepel met een aardappel erop een parcoursje rijden e.d. en ook opdrachten zonder paard, bij van die spellenverhuurders kun je altijd wel wat leuks vinden. De laatste keer is de routebeschrijving met "bolletje-pijltje" gemaakt, dan maak je van elk kruispunt dat je tegenkomt een plattegrondje, de pad waar je vandaan komt zet je een bolletje neer en vanuit dat bolletje trek je een pijltje naar het pad waar je in moet (hopelijk snap je het Tong uitsteken ). Door de plaatjes op z'n kop of op z'n kant te zetten maak je het nog ingewikkelder. Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat je alleen maar op de rechterkant moet letten, dan staat er bijvoorbeeld bij het volgende witte huis linksaf, en dan moet je alleen maar letten op een wit huis aan de rechterkant ook al kom je eerder een wit huis aan de linkerkant tegen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 18:05

Thanks, hier kan ik wel iets mee! Zat zelf ook al te denken aan het volgende: vlak voor een weg naar rechts een foto maken van bijvoorbeeld een rare boom die daar staat en die foto in de routebeschrijving opnemen. Zo van: Bij deze foto naar rechts.....
Ik ga eens even brainstormen met jullie ideeen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:22

Wij hebben ooit een natuureducatieve rit uitgezet. Deelnemers kregen foto's mee van planten of een omschrijving en moesten onderweg deze planten opsporen en meenemen.

We hebben ook wel eens een speurtocht gedaan waarbij een groepje van telkens twee koetsen samen vertrokken en een kleur meekregen. Groep geel moest dan de gele labels verzamelen die her en der in de route was opgehangen (laag, hoog, links en rechts) Ze moesten onderweg dus goed kijken. Zo hadden we ook nog team rood, blauw, oranje enz. (alleen geen groen, beetje banketstaaf in het bos)

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 23:26

Napie schreef:
Groep geel moest dan de gele labels verzamelen die her en der in de route was opgehangen (laag, hoog, links en rechts) Ze moesten onderweg dus goed kijken. Zo hadden we ook nog team rood, blauw, oranje enz. (alleen geen groen, beetje banketstaaf in het bos)

Dat is ook heel goed te doen natuurlijk. Niet te moeilijk en toch leuk! Ik neem het mee in de "voorbereiding"! (Wordt misschien een beetje lastig voor die enkele combinatie die geen groom bij zich heeft, maar toch Haha!)

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:47

Je kan ook een plattegrond maken van de route.
Op de plattegrond markeer je dan alleen nummers. Het is dan de bedoeling dat je van nummer 1 naar 2 enzo rijd.

Bij een nummer hang je dan een letter op, maar om het wat moeilijker te maken zet je dan geen letter bij de nummer (snapt iemand het nog haha)

Dan kom je ineens een letter tegen maar dan weet je dus niet meer zeker welk nummer het nou eigenlijk is.

Aan het eind van de rit moet je dan de letters in een wiel plaatsen, maar omdat als je bent afgesneden of iets dergelijks of je wel de goede nummers bij de letters hebt dan word het dus heel moeilijk om het woord te raden.

Wij deden dit altijd met de mini race (auto's)
Aan het eind vul je dus al die letters in een wiel in, en dan moet je zelf gaan puzzelen wat de beginletter is en welke kant op je het woord moet lezen.

Is altijd behoorlijk gedoe, maar dat maakt het natuurlijk leuk.
Snap je hem nog?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:53

eh..... *leest voor de 4e keer het stukje van Linlovesyou door*.... ik snap het! Staat genoteerd, ook dit idee gaat mee!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 11:40

Hahaha ja ik moet het zelf ook 4 keer lezen voordat ik het zelf snap... Bloos

Sorry duidelijker kreeg ik het er echt niet uit!