[AR] Wedstrijddagje met een B en een Z pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Wedstrijddagje met een B en een Z pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 19:46

Vorige week wedstrijd gehad met Judith en Roos. Juudje was voor het eerst mee, Roosje draait al een tijdje mee en is nu Z. Wedstrijd was door een oefenmarathon en het kringkampioenschap een beetje uitgestorven, maar met Judith vond ik dat eigenlijk niet zo erg.

Judith is een 14 jarige, net betuigde, merrie. Is tot vorig jaar fulltime fokmerrie, maar nu mag ze dat partime blijven doen Knipoog. Ze is inmiddels weer drachtig. Dit was haar wedstrijddebuut. Mijn enige doel was braaf rond sturen, en dat is super gelukt. Haar punten waren 187 en 192, dus 2 keurige winstpunten.

Baanverkennen
Afbeelding

Van hand veranderen
Afbeelding

Stukje stappen
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

Nog een drafje
Afbeelding

Voor de verandering nog een drafje
Afbeelding

En nog een de andere kant op
Afbeelding

En de baan verlaten Lachen
Afbeelding

Roos was ook mee, maar die had al een week niets serieus gedaan. Wel veel gereden, maar niet serieus, ze was nl de hele week mee op ponykamp. Een week spelletjes, bos ritten, crossen en springen is niet bevordelijk, maar het viel me alles mee.
Ik had 202 en 208, dus weer een puntje. Voor een wedstrijd na een week feestvieren mag ik zeker niet mopperen Lachen.

Drafje
Afbeelding

Nog een drafje, hoe zo shetten kunnen dat achterbeen er niet onder zetten?
Afbeelding

Iets met 1 hand, geen idee wat Tong uitsteken.
Afbeelding

Galopje voor de eerste wissel
Afbeelding

Galopje na de 2e wissel
Afbeelding

Halsstrekken, ze mag nog veel mooier rond blijven, maar we vinden het erg moeilijk na 2x een galopswissel op het diagonaal om het volgende diagonaal hals te moeten strekken
Afbeelding

T blijft een knappe pony Lachen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dennis op 13-07-08 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanniej_

Re: Wedstrijddagje met een B en een Z pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:47

Prachtig gezicht, kan niet wachten als ik dit zie tot mijn 2e wedstijdje Haha!
Super leuk!

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:08

Wauw leuk hoor! Lachen
Waar is deze wedstrijd eigenlijk? Ik wil altijd graag meedoen met wedstrijden, maar ik hoor nooit iets van een wedstrijd.
Of heb je een startkaart voor die wedstrijd dan nodig? Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:18

Heeee wat een leuke fotos Knipoog

Hier spreekt de fotograaf dus Clown
Was erg leuk om mee te maken zoon aangespannen wedstrijd Haha! en pooowns waren lekker braaf.

Angelshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:21

GO mama!
We zijn trots op jullie!

hoefje van trotse dochter Lot

IvoIce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:42

Wat loopt Roos toch ontzettend heerlijk, ik hoop dat Reb er ook ooit zo bijloopt, super!

En fijn dat Juudje het braaf gedaan heeft! En nog dikke winst ook, gaaf hoor!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:47

Wat een knappe pony's zeg OK dan!
Begrijp ik nou goed dat je Roos galopwissels laat doen voor de kar? Wow! hoe doe je dat?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 07:10

Eenvoudige wisseltjes door draf hoor (maar vliegend kan ze ze ook). Kwestie van heel netjes kunnen laten aan springen in de juiste galop, ook op het rechte stuk.
@ Angelshet: Lot word vast net zo goed als haar mama Knipoog.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:40

Gefeliciteerd met je punten!

Roos is zo'n knapperd. Wij zijn Janouk nu ook de eenvoudige galopwissels aan het aanleren voor de koets. En ze pakt het snel op op de diagonaal. Eerst dat maar eerst bevestigen voor wij het op de AC lijn gaan proberen.

Janouk start 2 augustus in Midden Beemster. Kom je dan ook met Roos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 07:44

Leuke foto's Ja
Ik vind alleen je kleding wel heel erg somber, zo het persoonlijk wat opfleuren met een mooie corsage en een lint/sjaal om je hoed.

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:28

Lia_ schreef:
Ik vind alleen je kleding wel heel erg somber, zo het persoonlijk wat opfleuren met een mooie corsage en een lint/sjaal om je hoed.

Dat wilde ik eerlijk gezegd ook al schrijven; een jasje wat dan niet zo hoog gesloten is zou ook al een heel ander gezicht geven.
En persoonlijk denk ik ook dat de pony ('s) nóg beter uit de verf komt als je de manen in één lange groffe vlecht naar achteren toe, dus tot aan het schoftje, invlecht. Net zoals bij trekpaarden, je ziet het bij anderen ook wel vaker. Gewoon losjes, niet te strak want dat is weer niet prettig voor de pony. Is niet zoveel extra moeite en daar win je in het onderdeel presentatie ook absoluut meer punten mee !
Denk nu alsjeblieft niet : had ik die foto's maar niet geplaatst......het is geen kritiek, we willen je alleen maar een beetje 'advies' geven want ik geniet van je foto's en je bent zó enthousiast, gewoon leuk !

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:31

Leuke foto's zeg Haha! en wat een knappe pony's
Trouwens wel ideaal dat diegene achter op de kar gewoon de proef kan lezen Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 10:42

Ik heb 2 jasjes, deze (water en wind dicht) en eentje die minder hoog gesloten is. Omdat het waaide en kon gaan regenen lekker voor deze gekozen. Vaak heb ik dus die ander aan om het wat meer te breken. Ben nog hard aan het denken wat voor kleur voorschort ik wil, wil graag een ander die wat breekt, maar het moet er wel bij blijven passen.
Mooi (wit) lint oid aan m'n hoedje (is een gewoon dressuurhoedje) is idd wel een goed idee. Kar is natuurlijk ook niet zo kleurrijk (bewust gekozen omdat ik alle kleuren pony's er voor heb staan).

Beide merries hebben dramatische manen om netjes in te vlechten, het zakt altijd uit dus heb het lekker (makkelijk) los. In de Z krijg je toch geen punten meer voor verzorging, haha. In de B nog wel, maar Judith laat zich niet eens fijn poetsen (kende ze helemaal niet toen ze vorig jaar bij me kwam) dus wil daar niet te veel aan tuttelen. Dat haar staart even in een emmer biotex gaat met gevaar voor eigen leven vind ik mooi genoeg. En ze had een 8 voor verzoring ondanks dat haar beentjes lang niet stralend waren en je precies kon zien tot waar haar staart in de biotex gehangen had.