[AR] eerste wedstrijd ( fjord )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

eerste wedstrijd ( fjord )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 19:23

Ja, het is me gelukt mijn eerste wedstrijd gereden en geeindigd met dezelfde koets en pony.
hieronder een leuk fotoverslagje. dit was mijn eerste wedstrijd ik zit zelf pas 2 weken achter het stuur.
en de pony staat nu denk ik pas voor de 20e keer in het tuig. Ik heb geleerd dat ik veel meer moet gaan ontspannen met het sturen en dat ze links heel erg vast zit. ik heb hierdoor heel wat extra rondjes moeten rijden maar dat vond ik niet erg.
ik rijd liever wat extra rondjes om paaltjes heen, dan dat ik moet lopen snukken en trekkken.
het was een gezellige en vooral leerzame dag en ik kijk nu al uit naar mijn volgende oefen-wedstrijd!

Afbeelding
eerst natuurlijk optuigen anders kom je niet ver

Afbeelding\
en natuurlijk netjes losstappen voor de dressuur

Afbeelding
de dressuur, ze was wat zenuwwachtig en nog niet helemaal ontspannen

Afbeelding
middendraf, ze gebruikte haar achterbeen netjes!

Afbeelding
gebroken lijn met leidsels in 1 hand, dat ging me nog best goed af. was bang dat ik de bocht bij X niet gemaakt kreeg.

Afbeelding
toen snel haar beschermers aangedaan, en wachten op het wegtraject.

Afbeelding
de eerste hindernis hier zat ik al tegen de eerste biels aan, gelukkig netjes gecorigeerd

Afbeelding
hindernis 2, tonnen deze hindernis ging eigelijk vlekkeloos op wat extra rondjes na Knipoog

Afbeelding
poortje B hier reed ik bijna verkeerd, gelukkig snel gecorigeerd

Afbeelding
hier zie je dat het sturen nog wat moeilijk gaat, ze blokeerd wanneer ik te fel stuur, ik moet meer meegeven! trouwens dit was hindernis 3

Afbeelding
hindernis 4 ook hier te weinig meegegeven. gelukkig was deze in 1 keer goed, niet eens een extra rondje Haha!

Afbeelding
en zo soepel wil ik uiteindelijk alle bochten maken

Afbeelding
hindernis 5, hier durfde ik pas echt te rijden en ging het sturen ook een stuk makkelijker

Afbeelding
mooi achterbeenwerk!

Afbeelding
en de vaardigheid in!

http://sannephotography.jalbum.net/13-0 ... %20358.jpg
en natuurlijk in volle galop over de finish. ik had gelukkig maar 3 balletjes!

bedankt voor het kijken!
dagdag
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-07-08 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 15 foto's

sammykuh

Re: eerste wedstrijd ( fjord )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:42

heej bekende kar is leuk geworden zo met dat oranje accent plaats van geel Knipoog

ziet er goed uit hoor beetje oefenen en jullie komen er wel veel plezier met de aanspanning Haha!

(p.s. Beeld paard kar ziet er veel beter uit dan toen mijn uk van 1.20 ervoor stond Nagelbijten / Gniffelen )

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:46

Dat ziet er leuk uit, met dat oranje! Vraagje: waar zijn die oranje peesbeschermers en strijklappen van?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:55

sammykuh: haha bedankt! ben er lang mee bezig geweest, alleen de vering moet nu nog oranje worden.
Divine: zijn van harry's horse, met glitters Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:39

keeyzie schreef:
sammykuh: haha bedankt! ben er lang mee bezig geweest, alleen de vering moet nu nog oranje worden.
Divine: zijn van harry's horse, met glitters Haha!

je hebt al die lijntjes natuurlijk ook oranje gemaakt dat zal wel een werk geweest zijn ja Nagelbijten / Gniffelen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:50

Daar was ik al bang voor, dat deze met die glitters waren. Zoek eigenlijk oranje, maar dan zonder glitters.... ik zoek nog even verder Lachen

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:00

Ziet er netjes uit.
Leuk dat het meteen al zo goed ging.
Gaaf kleurtje ook al dat oranje staat hem goed!
Succes met je volgende wedstrijden.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:48

Divine schreef:
Daar was ik al bang voor, dat deze met die glitters waren. Zoek eigenlijk oranje, maar dan zonder glitters.... ik zoek nog even verder Lachen

als je ze om hebt vallen de glitters echt nauwelijks op!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:06

keeyzie schreef:
Divine schreef:

als je ze om hebt vallen de glitters echt nauwelijks op!

Hmm, ik had ze in de winkel in mijn hand en toen dacht ik:"Oei, dit glittert wel heel erg...". Heb er nu nog oranje tape om heen, dus zo'n haast heeft het niet, maar een keer echt mooie oranje is natuurlijk altijd leuk Haha! .
Succes verder, het ziet er al goed uit.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:19

Je hebt een brave pony hoor en je hebt goed je best gedaan!
Ik vind alleen niet en nu zal ik wel een zeikerd zijn) dat je met een pony die 20 keer voor de kar heeft gestaan en jij zelf nog maar twee weken ment op een dergelijke manier zo'n wedstrijd moet rijden lees; in volle galop door de finish.
Maar je inzet en enthousiasme is er en daar mee kom je een heel eind!
Veel plezier op de volgende wedstrijd! Knipoog

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 16:07

dat mag je gewoon vinden hoor. maar degene die achterop staat heeft al 40 jaar men-ervaring dus die kan altijd ingrijpen. in het bos rijd ik ook gewoon een lekker galopje, maar zorg altijd voor het controleerbare! ik ken de pony al langer en weet wat haar grenzen zijn Knipoog

edit: zelfs heb ik hiervoor ook vaker gement, met een ervaren pony. dus heb het al aardig onder de knie. maar het is pas sinds 2 weken dat ik met deze pony men!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:48

BlackDevils schreef:
en nu zal ik wel een zeikerd zijn) dat je met een pony die 20 keer voor de kar heeft gestaan en jij zelf nog maar twee weken ment op een dergelijke manier zo'n wedstrijd moet rijden lees; in volle galop door de finish.

Ik vind het er helemaal niet slecht uit zien, en volgens mij neemt ze de hindernissen in een drafje, en (zoals ze zelf aangeeft), galopeert ze alleen in de vaardigheid door de finish. Ik vind niet dat het er onverantwoord uit ziet op de foto. Wat ik erger vind is dat iemand met weinig ervaring en een niet zo ervaren pony als een losgeslagen combi door een hindernis loopt te rennen.... maar zo ziet het er hier niet uit.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 22:05

haha ik heb de hindernissen nog meer in stap als in draf genomen. ik wilde gewoon netjes rondkomen zonder enige geruk gesnuk en gecross.. dat komt later wel weer het snellere !

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 10:01

keeyzie schreef:
haha ik heb de hindernissen nog meer in stap als in draf genomen. ik wilde gewoon netjes rondkomen zonder enige geruk gesnuk en gecross..

Zo vind ik het er dus ook uit zien.... I rest my case!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 07:30

wat een leuke foto's van je fjord. ook leuke kleuren met dat blauw en oranje. staat jullie goed! lekker blijven oefenen dan komt alles vanzelf goed!

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 17:42

super zeg!! je bent goed bezig zo te zien. en wat leuk dat oranje. hoe meer fjorden in de sport hoe beter, dus ga zo door Clown
en probeer bij het mennen nog iets meer te streven op het wenden door het toegeven van de buitenhand ipv veel druk op de binnenhand. toen dat kwartje bij mij viel ging het ineens allemaal een stuk makkelijker.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:52

fjordido: haha ja idd dat kwartje begint bij mij nu ook stilletjs aan te vallen. je moet kneepjes geven met de binnenteugel en daarbij veel ontspanning geven... en voila Tong uitsteken het perd begon te wenden haha

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:33

al doende leert men he Haha!
ik heb met ido een x meegedaan aan de menmarathon op duindigt, zoooo gaaaf. alleen vind ik het altijd jammer dat het kegeltjesrijden erbij hoort.. ik heb daar zo de schurft aan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:50

ik heb ook zo'n kar !!!

ziet er netjes uit. gewoon blijven oefenen.