omdat ik een jonge ronde
haflinger heb wil ik overgaan op boomloos, dit vanwege het feit dat ik dan zeker weet dat het zadel met hem meegroeit aangezien hij constant veranderd.zelf heb ik bij een vriendin vaker op de heather moffet gereden en ik vind het geweldig, het hele princiepe ercahter spreekt mij dus kortom gewoon erg aan!
nu heb ik een barefoot london maat 2 testzadel aangevraagd en die ga ik van de week halen, alleen n komt het
ik krijg vaker te horen en te lezen bijvoorbeeld hier op bokt dat als je iets zwaarder bent dan de gemiddelde ruiter je niet aan boomloos moet beginnen, maar informeer ik erna bij de verkoper dan zeggen ze gewoon extra inlages erin en hupsakee, geen probleem.
nu ga ik dus wel twijfelen en vroeg ik me af of er meer mensen zoals mij hier zijn die ook gewoon boomloos rijden?
ik ben 1.73 en weeg momenteel 95 kilo, ben 6 weken geleden bevallen van onze zoon dus het duurt ook wel weer een tijdje voordat ik weer ben zoals voorheen, verder ben ik mede door medicatie en ziekte niet in staat op te gaan lijnen, dus geen goed bedoelde adviezen over afvallen
wat ik dus graag wil weten is of de ruiters net als mij merken dat hun paard moeite heeft met hun gewicht en boomloos?
of dit dus per definitie is af te raden of dat het echt per paard verschilt en je het gewoon moet wagen en bij eerste tekenen van last op den duur maar over moet gaan op een boomzadel
hoeveel extra inlages raden jullie mij aan en wat is de beste pad voor onder het zadel, alle tips welkom en ook de negatieve ervaringen!
alvast harstikke bedankt,
groetjes loes