wat heb je aan je levels?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koetjes

wat heb je aan je levels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 21:33

wat heb je aan je levels die je bij parelli kunt halen?? is het erkend of is het meer voor jezelf??? en hoever zijn jullie in je levels voor degene die parelli doen?

cissy

Re: wat heb je aan je levels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 21:54

niks concreets, je weet dan hoever je bent in je eigen africhting Lachen, het is alleen erkend door Parelli zelf en zijn instructeurs.
Ik heb geen idee waar ik sta in mn levels, ben nooit officieel op gegaan om mn levels te halen en vind dat ook niet belangrijk.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 04:35

als je iets bij parelli wilt doen, zijn de levels belangrijk. Je mag bijvoorbeeld alleen een level 3 cursus doen, als je ook daadwerkelijk je level 2 officieel gehaald hebt.
Anders is het gewoon een bevestiging voor jezelf en anderen.

Mips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 12:38

Ik vind persoonlijk de levels erg fijn. Ik ben in afwachting op mijn uitslag van level 1. Ik vind het erg prettig om voor mezelf ergens naartoe te kunnen werken. Mij motiveerd het.

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:18

ik ben in bezit van mijn level 1. Gehaald in 2005. Toen werd ook echt het bijgehouden welke cursisten er geslaagd waren en welke niet.

ik vroeg me af hoe het nu zat. ik hoorde toen dat je als je level 3 hebt parelli instructie mag geven??

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:28

ik zit nu in level 2 grondwerk en ga stilaan overgaan op level 3 grondwerk. Met rijden zit ik nog aan level 1. Door een val vorig jaar met bijbehorende blessures en revalidatie is er van rijden nog niet veel in huis gekomen. Ik heb geen enkel officieel certificaat van parelli gehaald... Misschien doe ik dat nog wel. Ik ben erover aan het denken om bij eddy een cursus te gaan doen. Maar van zodra'k mag rijden ga'k m'n level 1 en grondwerk level 2 eens filmen. Zo kan 'k m'n level 1 grondwerk al eens insturen. Level 2 filmen doe ik dan eerder als evaluatie voor mezelf voor 'k overga op level 3.

Voor mij zijn die levels gewoon belangrijk om te weten hoever ik sta.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:32

Citaat:
ik vroeg me af hoe het nu zat. ik hoorde toen dat je als je level 3 hebt parelli instructie mag geven??
als je level 3 hebt zou je op kunnen voor de instructeurscursus, die wordt persoonlijk door Parelli afgenomen in pagosa springs, dan pas mag je je instructeur noemen (correct me if i´m wrong) en niet eerder.

dekoezegtboeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:04

ik heb mijn level 1 gehaad.
Hoewel ik niet echt 100 % die-hard parelli doe pak ik regelmatig het level 2 assement er bij om te bekijken waar ik sta en of ik vooruit ga.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:53

cissy schreef:
Citaat:
als je level 3 hebt zou je op kunnen voor de instructeurscursus, die wordt persoonlijk door Parelli afgenomen in pagosa springs, dan pas mag je je instructeur noemen (correct me if i´m wrong) en niet eerder.

zo heb ik het ook altijd begrepen.

De reden dat mensen die serieuze plannen hebben om intructeur te worden absoluut geen les willen geven en je eigenlijk ook niet willen helpen, is dat als dat bekend wordt bij Parelli (via internet/foto's/fora) ze niet worden toegelaten tot de instructeurscursus.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:06

Klopt, maar er zijn ook mensen die wel al les geven voor ze op instructeurscursus gaan... maar zij schreeuwen dat dan ook niet van de daken juist omwille van die reden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:10

het is maar net waar je les in geeft Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:22

Ik haal ze niet.. kost me teveel en ik ga er niet specifiek iets mee doen. Dus ik doe de onderdelen die me bevallen, wat me niet bevalt of niet bij mij of bij mijn paard past, doe ik niet. Ik meng parelli onderdelen met westerntrainingsaspecten en ben er zelf heel tevreden mee Ja Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:00

ik ga wel voor het level 1 Lachen Omdat ik graag volgend voorjaar een maand bij eddy op cursus wil. Maar dat kan enkel als je je level 1 gehaald hebt.

xDjailo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 06:47

Ik doe nu zo'n 2,5 jaar parelli met mijn paard. November 2006 heb ik mijn leven 1 officieel gehaald (paard was toen ong. 2 dus alleen grondwerk, rijden op ander paard).

nu ben ik met mijn paard qua grondwerk in level 2 en rijden nog level 1 maar is pas een klein jaartje onder het zadel en veel tegenslagen gehad qua ziektes e.d. dus we gaan weer de goede kant op!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 07:00

Ik weet nog niet of ik ze ga halen, zit in level 2 nu.
Ik ben niet specifiek van 1 methode, maar vind het wel leuk om alles van een bepaalde methode te leren. En op dit moment is dat dus Parelli.