Shet lijkt zowat tekleven aan je bij het longeren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaa__

Shet lijkt zowat tekleven aan je bij het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 17:40

Mijn vz shet
longeer ik nu 1 x perweek of 1 x in de 2 weken.
Dit pakt ze heel goed op. vooral aan de rechterkant Haha!
Aan de linker kant wilt ze niet lopen,
ze blijft de hele tijd naar je toe lopen en duwt ze haar hoofd helemaal tegen mij aan,
net zo van * ik zit aan jou vast*.
dit is heel irritant en een tik op dr kont helpt niet en ook niet wijzen bij de schouderblad
en ook niet als er iemand naast loopt want dan doet ze het zo weer als dr gene los laat.. Boos!
Ik probeer echt nu al heel lang mij best tedoen en weet van geen kant wat ik nu moet doen Boos!
Ik hoop dat jullie tips hebben en mij die geven Haha! ik wou morgen graag weer ff laten stappen en draven
maar aan dr linker kant wordt het een grote gedoe weer Verdrietig
ik verlang nu echt naar de tips want het zit me echt dwars. en ik wil het beste voor mijn vz shet!

mell_trix

Re: Shet lijkt zowat tekleven aan je bij het longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 18:21

Ik begrijp best dta je het beste wilt!;)
Ook wil ik je graag helpen.

Ook kan helpen dat die gene er de hele tijd naast loopt, en dat je steeds omwisselt van me elopen, anders wordt je natuurlijk doodmoe,ook als ze aan de hand naar je toe wil komen, stuur haar dan meteen weer weg, als je dat een week of 2 gedaan hebt, dan moet je eens proberen te kijken of ze het niet meer doet, als ze het dan weer doet, dan doe je het nog een paar keer! Knipoog :p ook zal je kijken dat het zo denk ik beter lukt!

Veel sterkte verder Knipoog

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:49

Whaha toen ik alleen al de titel las dacht ik dat gaat over flower Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 00:22

Dat zal idd vast Flower zijn.
Hoogstwaarschijnlijk snapt ze het gewoon niet. Denk er aan dat pony's iets aan beide kanten moeten leren; dus simpel gezegd; wat ze op rechts (op de rechterhand) heeft geleerd, moet ze helemaal ópnieuw weer leren op links.

Vrijwel ieder paard 'is' links of rechts, en geven de voorkeur aan één van deze 2 kanten.

Ga in iedergeval niet alleen maar op rechts longeren met de gedachte 'ja want op links wordt zo'n gevecht en daar heb ik vandaag geen zin in'. Het is erg belangrijk dat een pony op beiden handen wordt losgewerkt.

Ik denk dat je lichaams- en zweephouding ook niet echt goed is. Als jij goed ten opzichte van het paard staat (ter hoogte van zijn schouder) en de zweep ook goed hebt (richting flanken wijsend) dan hebben ze vaak niet eens die neiging. Anders met de zweep begrenzen, ik begrijp uit de beginpost dat Flower dan naar binnen valt?

sylvianandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:22

Mijn verzorgshet wil ook niet longeren, maar nu we het wat vaker doen snapt hij het beter en doet ook braver!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:59

SH --> LO.

Mel_issa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:10

Haha dat doet mijn shetje ook. Alleen met een tik op der kont gaat ze bokken:P Ik denk dat je moet doorzetten en blijfen oefenen haha dat roep ik ook al een tijdje en het gaat al iets beter haha blijfen proberen;)