Ernest van Loon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Ernest van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 16:17

Ik weet dat dit topic niet helemaal goed staat hier, maar omdat deze man o.a. met vrijheidsdressuur te maken heeft zet ik het hier neer.

Ik heb het boek Ruiters en rechters gelezen en dat vind ik echt een goed boek! Maar nu ben ik aan het zoeken op internet om meer te weten over deze man, maar ik kan helemaal niets vinden, ik weet niet eens of deze man nog leeft. In de Bokt wiki is ook niks te vinden over deze man. Geeft hij nog wel eens clinics? Waar heeft hij gewerkt en wat doet hij nu?

wie kan mij meer over deze man vertellen?

Emma

Re: Ernest van Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:48

was dat de schrijver van het boek? mensen schrijven ook wel is bijv. samen een boek op een verzonnen naam, dit kan hierbij ook wel het geval zijn, maar dat weet ik neit want ik heb hem niet gelezen..

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 17:59

Wat wil je weten, misschien dat ik wel iets kan vinden.

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:00

Dus als ik het goed begrijp of hij clinics geeft en waar hij heeft gewerkt. Oké, Ik zal proberen.

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:03

Ik ben Hans Gerard - geboren in 1942 - en reeds meer dan 43 jaar actief als ruiter en trainer-africhter van paarden.

Ik startte op 15-jarige leeftijd. Door intensief rijden en scholing bracht ik het al vlug tot free-lance lesgever en actieve military ruiter.
In 1970 volgde ik in Frankrijk een vervolmakingsstage voor professionele instructeurs bij "Le Cadre Noir in Saumur".
Gebeten door de passie het nog beter te doen kwam ik terecht bij Ernest Van Loon in Nederland waar ik – gedurende 15 jaar - regelmatig les volgde.
Voor ruitervakbladen schreef ik ondertussen menige bijdrage onder de titel: "Verantwoord paardrijden en africhten" en "Van de andere kant bekeken".

Dit stukje heb ik op een website gevonden. Bij het tweede stukje vindt je dat over Ernest Van Loon.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:05

Hij is in elk geval erg oud en erg ziek, beide benen geamputeerd (diabetes geloof ik) en doet dus niks meer; volgens mij is hij al dik in de 80 en misschien ook wel al overleden. Google eens?

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:06

Meer vind ik niet direct, sorry.

chrissy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:11

ernest zit al enkele jaren in een verzorgingstehuis in breda,
en geeft geen clinics meer.

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 12:54

linky schreef:
Hij is in elk geval erg oud en erg ziek, beide benen geamputeerd (diabetes geloof ik) en doet dus niks meer; volgens mij is hij al dik in de 80 en misschien ook wel al overleden. Google eens?

Op google kon ik niks vinden over hem

chrissy123 schreef:
ernest zit al enkele jaren in een verzorgingstehuis in breda,
en geeft geen clinics meer.

Oke dat is wat ik wilde weten, dus die twee boeken zijn de enige kennis overdrachtsbronnen die hij geschreven heeft? ik vind die man echt ontzettend goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 23:34

Hij heeft nog een derde boek geschreven, namelijk over vrijheidsdressuur. Het is bij AOC De Groene Welle te koop (daar heb ik het in elk geval een jaar of vijf geleden gekocht) en het is gewoon een ingebonden pakje printpapier door hun studenten gemaakt, maar wel bij mijn weten het laatste boek dat Van Loon heeft geschreven. Misschien kun je daar meer informatie krijgen?