[AR] Pony loopt met verkeerde stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marive

Pony loopt met verkeerde stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 10:04

Heeii,

Ik rij nog niet zo lang aangespannen met mn shet, reed er eerst vooral op maar ben nu te groot. Mn shetlander heeft al best veel ervaring, maar ik dus niet. Op zich gaat het rijden best goed, alleen vooral links loopt ze heel erg scheef. Als ik veel voltes ga rijden wordt het wel iets beter, maar ze valt wel heel erg naar binnen. Met de zweep erlangs helpt niet zoveel, dan gaat ze vooral rennen. Heeft iemand tips??!

Groetjes Marleen

josie

Re: Pony loopt met verkeerde stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:47

Les nemen.
Als je pony naar binnen valt heb je niet genoeg druk op je buitenleidsel.
(en waarschijnlijk te veel op je binnenleidsel)
Maar het is moeilijk te beoordelen op deze wijze.

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 15:50

josie schreef:
Les nemen.
Als je pony naar binnen valt heb je niet genoeg druk op je buitenleidsel.
(en waarschijnlijk te veel op je binnenleidsel)
Maar het is moeilijk te beoordelen op deze wijze.

Oke, ik wilde sowieso wel een keer les nemen, maar als ik meer druk neem op de buitenleidsel loopt ze dus hartstikke scheef naar buiten.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:44

Dit werkt exact hetzelfde als ohz en is dus niet uit te leggen via een pc. Dit is met name een gevoelskwestie.
Door je paard voldoende in je buitenhand te laten lopen, kan je hem met je binnenhand stelling laten aannemen.

DionnexA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:00

probeer als je pony links scheef loopt, schouder buitenwaarts te lopen dan loopt hij met z'n schouder de andere kant op , En als hij bij een volte naar binnen valt, heb je je binnen been er wel aan en je buiten been en rechter teugel tegen de hals?

probeer ook een lesje. Als je die al niet hebt. Daardoor kan je intructeur/instructrice zien wat je fout doet. wij hier kunnen dat niet zien Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tanja op 08-07-08 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de editknop.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:02

DionnexA schreef:
probeer als je pony links scheef loopt, schouder buitenwaarts te lopen dan loopt hij met z'n schouder de andere kant op , En als hij bij een volte naar binnen valt, heb je je binnen been er wel aan en je buiten been en rechter teugel tegen de hals?

Aangespannen rijden betekend met een wagen achter het paard, daarbij is been aanleggen erg moeilijk.