Nu wil ik morgen gaan kijken naar een wagen en tuig. Iemand tips waar ik op moet letten.
Hoe kan ik zien dat het in goede staat is, zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik zeker weet dat ik niet met een miskoop naar huis ga
En maat cob tuig zit erbij, voor welke maat pony's is dat geschikt? Ik heb een New Forest pony van 1.37m, zal dat passen of moet ik dan tuigmaat pony hebben, wat denken jullie? Of is pony weer te klein?De wagen is bladgeveerd en heeft een werkende rem. Hoe kan ik zonder pony ervoor even snel testen of dat allemaal funcitoneert zoals het moet? Kortom waar moet ik gewoon op letten?
Mensen adviseren dat je een wagen met rem moet kopen, maar met mennen mag je de rem niet veel gebruiken. Bijvoorbeeld niet als je stilstaat e.d. Wanneer mag je nou echt een rem gebruiken, in welke gevallen ( zal het vast allemaal nog leren op die cursus ).
Zijn er specifieke bitten voor het mennen? pony wordt gereden met een enkel gebroken bitje met het normale hoofdstel.
Wat voor bitten heb je echt nodig met mennen? Pony heeft 18 jaar lang voor de wagen gelopen, alleen heb ik nog nooit gemend.
Pony is nergens bang voor en vind het mennen prachtig, nu moet alleen ik het dus nog leren!! hihi
Tips e.d. zijn welkom!
Groetjes