Alternatief voor snoepjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twixietje

Alternatief voor snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 18:49

Alsi k met mijn Shet train, dan geef ik hem normaal snoepjes. Nu zou ik graag iets gezonders geven, omdat zij toch al een buikje begint te krijgen, zou ik iets beter zoeken dan een gewoon snoepje... Zou ik het eens proberen met gras ( mijn pony staat altijd in de wei )?

tjalk

Re: Alternatief voor snoepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:49

misschien appel in stukjes snijden

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 18:50

schijfjes wortel, appel.
Bij het trainen moet je de voedselbeloning niet alktijd geven: wissel af met een aai, en na een tijd geef je voor gekende oefeningen geen voedsel meer.

Twixietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:16

oke, goede ideeen. Dus het best dingen zoals sommige fruit en groentesoorten en misschien wat brood?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:20

dan niet te vers

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:22

Of een zo'n clikkerding kopen, zijn best goedkoop en vervangt mooi dat snoepje Lachen

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:50

Ja wortel in kleine blokjes snijden en aanleren dat de clicker een beloning is Lachen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:29

Clicker wordt nooit de beloning. Het is enkel de brug naar de werkelijke beloning. Je kan er wel verschillende beloningen aan koppelen zoals gekriebel of enthousiasme (mits je paard dat als beloning ervaart). Maar de click anzich is geen beloning, op het moment dat je hem wel zo gaat inzetten wordt de clicker onbetrouwbaar en zal het paard na verloop van tijd minder enthousiast worden.

Overigens, paardensnoep is sowieso geen ideaal beloningsmateriaal. Ik gebruik altijd gewone brokjes, bix, en dan 1 a 2 korrels per keer. Dan krijgt je paard niet heel veel binnen, is niet heel lang aan het kauwen en toch kan je goed belonen Lachen

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:18

Ik geef ook een enkele korrel biks als beloning. En mochten de paarden dan iets heel erg goed doen, dan krijgen ze misschien tien korrels. Werkt erg goed!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 09:34

Je kunt ook gewoon clickeren met je stem, dan heb je je handen vrij Knipoog
Clicker krijgt na een tijdje wel de associatie van beloning, maar je moet toch altijd af en toe gebruik blijven maken van de primaire beloningen zoals aai, eten (dingen die op zichzelf als belonend ervaren worden).
Ik geloof ook niet in voorspelbare beloonschema's: dus niet élke keer belonen, maar om de 3, dan 5, dan 4, dan 2 keer en zovoort. Variabel belonen kun je enkel beginnen toepassen als het paard de oefening al doorheeft.

ItaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:57

blokjes van wortels appels enzovoort