Een draver ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nightlover

Een draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 13:52

nightlover schreef:
Mijn excuus als ik het verkeerd geplaatst heb hier Lachen

Ik heb net een draver aangeboden gekregen en heb totaal geen ervaring met deze paarden .

Zelf heb ik kwpn gereden en ben nu in bezit van een Welsh merrie .

Ik zie toch wel veel mensen die een soort afkeer hebben op de dravers .
En dan vraag ik me af waarom , eigenlijk ?

Dit mailtje begon ook als volgt :
" ik heb een luxe draver maar je kunt niet zien dat het een draver is "

Dan vraag ik mij wederom af " wat zou je aan een draver moeten zien dan ? "

Deze draver is 1,50 hoog , 7 jaar en beheerst de galop !
Heeft geen koersen gelopen .

Meningen ???
En is er nog meer wat ik zou moeten weten bij de aanschaf van een draver Lachen

Anoniem

Re: Een draver ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:56

nightlover schreef:
nightlover schreef:
Mijn excuus als ik het verkeerd geplaatst heb hier Lachen

Ik heb net een draver aangeboden gekregen en heb totaal geen ervaring met deze paarden .

Zelf heb ik kwpn gereden en ben nu in bezit van een Welsh merrie .

Ik zie toch wel veel mensen die een soort afkeer hebben op de dravers .
En dan vraag ik me af waarom , eigenlijk ?

Dit mailtje begon ook als volgt :
" ik heb een luxe draver maar je kunt niet zien dat het een draver is "

Dan vraag ik mij wederom af " wat zou je aan een draver moeten zien dan ? "

Deze draver is 1,50 hoog , 7 jaar en beheerst de galop !
Heeft geen koersen gelopen .

Meningen ???
En is er nog meer wat ik zou moeten weten bij de aanschaf van een draver Lachen

Dravers hebben soms de neiging om hun achterbenen naast de voorbenen te plaatsen, in plaats van gelijk met de voorbenen. Ze lopen dus wat wijdbeens achter. Dat is dus wel iets dat opvalt.
Ik heb zelf geen afkeer van dravers (of van welk ras dan ook) maar dravers hebben vaak moeite me de galop, en zeker als ze koersen hebben gelopen is het vaak moeilijk om ze dressuurmatig aan het werk te krijgen. Als je echt dressuurwedstrijden wil gaan rijden kan je dus beter een ander ras uitkiezen, net zoals je niet zo gauw met een fries gaat springen. Het kan wel (en sommigen kunnen het zelfs goed) maar het is niet waar het ras voor is bedoeld, dus kost het je meer moeite en trainig om het voor elkaar te krijgen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:21

Of ze koersen hebben gelopen maakt niets uit. De ene draver is de andere niet, het ligt er maar net aan hoeveel aanleg hij heeft. Sommige ex-koerspaarden kunnen prima dressuur lopen, anderen die nooit gekoerst hebben komen nog geen b-proef door. Kijk gewoon of het aanlsuit bij wat je ermee wilt. Lees anders ook eens www.dravers.nl, dan vooral het deel Draver als rijpaard. Lachen

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:30

Ik ben het helemaal met Wendy eens. Mijn draver heeft ook gekoerst tot een jaar geleden maar was vrij makkelijk om te scholen tot dressuurpaard. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat het inbuigen wat meer moeite kost dan dat ik gewent ben met een bvb KWPN maar dat kan ook gewoon aan het paard liggen.

Wel moet ik eerlijk zijn dat wanneer je hoog de dressuur in wilt je eigenlijk niet voor een draver moet gaan. Maar wanneer je gewoon leuk dressuur, springen en recreatief in het bos wil crossen zijn ze daar perfect voor.

Zag op dravers.nl dat ze allerlei verschillende type dravers op de foto hadden staan (heel erg leuk!!!) Haha! Zo kan je goed zien hoe verschillend ze zijn. Die van mij leek weer op geen enkele die er tussen stond en zo zullen er nog veeel meer zijn.

Bokker liesje 89 met haar draver replay rijden al heel leuk dressuur dus misschien leuk om haar topics eens te bekijken.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:16

waarom denkt iedereen dat er altijd wat mis is met die koerspaarden, of het nou een volbloed of draver is, kijk naar het karakter, de een heeft aanleg om alles om te pikken, de ander heeft meer tijd nodig.. er is niets mis met dravers of volbloeds of wat dan ook, kijk naar het paard zelf, niet naar zijn of haar achtergrond,

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:35

heey naadje, rustig aan. mensen zullen ze altijd blijven veroordelen ook al hebben ze nog nooit ergens in training gestaan. Er wordt nou eenmaal eerder gekeken naar een mishandelde dresuur topper die volledig in zichzelf gekeerd in een hoekje staat bang voor mensen bang om te leven, dan naar een knetter fit vrolijk dravertje of renpaardje. Ligt niet aan de dieren, ligt aan de naam van het ras. Als je er niet bij zet dat het een draver of renpaard is komen er 1000den meer mensen op af...
Zie maar zo: mensen kopen nog steeds liever honden en katten van fokkers dan van asiels...

modesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:43

Ik ken een dravertje (inmiddels overleden) die tot de M2 dressuur is gekomen en je kon wel zien dat het een draver was. Het licht ook een beetje aan wie en hoe de draver wordt gereden denk ik.

patatjemet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:54

Ik heb een draver gehad, van 3, ook koersen gelopen maar was afgekeurd. Geweldig dier! Na een maand kon hij de galop beheersen. Hij was perfect aan de hulpen, zelfde voor negavelijkheid hoefde ik niks te doen.
Het ligt er misschien aan hoe je ermee omgaat...
Er is iniedergeval niks mis met dravers kwa rijden, al wordt er wel gezegt dat ze galopperen met voorbenen en draven met achterbenen(is soms ook te zien).

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:57

de draver die ik heb gereden kan ook goed galoperen, ze had alleen wel moeite om nategeven, na een tijdje begon ze ook met haar hoofd te kantelen, later werd dat wel minder.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:19

Er komt wel steeds meer bekendheid. Veel mensen weten niet dat het gewoon rijpaarden zijn, want dat zijn het. Tuurlijk zijn ze gefokt voor de koersen, maar steeds meer zie je ze als rijpaard als ze niet snel genoeg meer zijn, of als ze in de drafsport met pensioen gaan.

Het voordeel is dat ze gewoon veel goedkoper zijn dan bv een Kwpn. Maar dat maakt ze zeker niet minder!!!!! Het zijn hele lieve dieren, vooral het karakter is mooi.