Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ramona_T schreef:Ik zit all lange tijd over een eigen paard te denken.
Nu wil ik het paard dan wel 24/7 weidegang bieden.
Dit zal dan hoogst waarschijnlijk zonder schuilstal zijn.
Volgend schooljaar zal ik 2 dagen in de week op school in Deurne zijn (brabant) en dan zal ik niet naar het paard kunnen.
Mijn vriend is wel berijd om dan te gaan om te knuffelen en te poetsen.
Dus kortom het gaat om 24/7 weidegang zonder schuilstal waarbij ik 2 dagen in de week weg ben en mijn vriend die 2 dagen wel wil gaan kijken.
Is dit slim bij een eerste eigen paard?
Ramona_T schreef:Ik zit all lange tijd over een eigen paard te denken.
Nu wil ik het paard dan wel 24/7 weidegang bieden.
Dit zal dan hoogst waarschijnlijk zonder schuilstal zijn.
Volgend schooljaar zal ik 2 dagen in de week op school in Deurne zijn (brabant) en dan zal ik niet naar het paard kunnen.
Mijn vriend is wel berijd om dan te gaan om te knuffelen en te poetsen.
Dus kortom het gaat om 24/7 weidegang zonder schuilstal waarbij ik 2 dagen in de week weg ben en mijn vriend die 2 dagen wel wil gaan kijken.
Is dit slim bij een eerste eigen paard?
Ramona_T schreef:Mijn vriend zou dan die dagen voeren.
Dees schreef:Ramona_T schreef:Mijn vriend zou dan die dagen voeren.
Voeren doe je minstens 3x per dag.
Iets waar je rekening mee moet houden, wellicht dat je vriend daar in praktijk niet zo'n zin in heeft...
In de winter geven wij ze één keer in de twee dagen een flinke berg hooi, hebben ze genoeg aan. Nu in de zomer staan ze op een stuk afgegraasd land, krijgen ze ook één keer in de twee dagen een stuk gras erbij (weiland is in stukken verdeeld). Paarden zijn nog nooit zo rond geweest
Dees schreef:
In de winter geven wij ze één keer in de twee dagen een flinke berg hooi, hebben ze genoeg aan. Nu in de zomer staan ze op een stuk afgegraasd land, krijgen ze ook één keer in de twee dagen een stuk gras erbij (weiland is in stukken verdeeld). Paarden zijn nog nooit zo rond geweest
[/quote]
Mischa4ever schreef:Precies! Dat is natuurlijk paardenhouden!

[naam verwijderd] schreef:Een haf/fjord/tinker zal daar misschien tegen bestand zijn, je KWPN-er gaat daar absoluut van naar de maan...
Ramona_T schreef:Mijn vriend zou dan die dagen voeren.
Maar ik ben nog aan het rondkijken zoals eerder gezegt.
En wie zegt dat ik een weitje wil huuren.
. Een paard alleen kan niet, dat is dierenmishandeling.
Dees schreef:Ramona_T schreef:Mijn vriend zou dan die dagen voeren.
Voeren doe je minstens 3x per dag.
Iets waar je rekening mee moet houden, wellicht dat je vriend daar in praktijk niet zo'n zin in heeft...
. Dat ligt dus ook maar aan de behoefte van het paard. Als ze hooi en gras hebben, kunnen ze heel goed met veel minder of geen krachtvoer toe. 
Dees schreef:Mischa4ever schreef:Precies! Dat is natuurlijk paardenhouden!
Natuurlijk paardenhouden in NL is een farce.
Een paard moet 24/7 iets vezeligs te kauwen hebben maar het Nederlandse gras is te eenzijdig om daarmee genoeg variatie in het menu te verschaffen.