paard leren longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koos4ever

paard leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 13:13

HELP!!!
hoe moet je een paard leren wat longeren is ik heb het geprobeerd en dan gaat ze achteruit lopen en dan naar me toe lopen en me wanhopig aankijken wat moet ik doen???

Elbrich

Re: paard leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:23

heel zachtjes een tikje met de zweep op haar kont geven?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:38

Heb je een afgezet stukje? want dat is wel het minste wat je moet hebben om een paard te leren longeren. Heb je er ook professionele hulp bij?

Verder zou je in het begin iemand naast je paard kunnen laten lopen zodat hij/zij weet dat ie rondjes moet lopen.

Maar ik zou hulp vragen als je hier al vast loopt...

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:25

?? Geen idee...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:53

Om een paard niet te veel in 1 keer te moeten leren begin ik zelf altijd met wandelen met het paard.
Dus eerst het paard de commando's halt, stap en draf leren, zodat hij die al kent.

Een afgezet stuk is ook erg handig. Als het paard naar achter loopt heeft dat waarschijnlijk te maken met jouw positie ten opzichte van het paard. Probeer meer achter het paard te staan, zodat je het met je houding en plaats ook naar voren drijft.

Daarnaast: wees ZEER consequent. Beloon iedere vooruitgang als een finale, zodat het paard weet wanneer hij/zij iets goed doet. En heb Engelengeduld.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:54

Dat naar je toelopen moet je niet accepteren hoor. Mijn opa heeft een pony die gaat ook naar je toelopen terwijl die het wel kan, maar hij test gewoon uit of je dan wat doet..

slipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:48

Eerst iemand ernaast laten lopen?

Elienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:03

ik heb een verzorg pony en we zijn hem nou samen aan het leren om te longeren , maar natuurlijk zal het de eerste paar keren niet goed gaan. Je moet echt heel veel geduld hebben.
maar mij lijkt de beste manier om gewoon de eerste keer hem eraan te laten wennen en stukjes met hem lopen (rondjes.)
Als hij dat begrijpt laat je hem lang, en loopt iemand naast hem (met eventueel een halstertouw zodat het longeertouw strak blijft), dan volgt je paard ook gewoon degene die naast hem loopt, daarna laat je het paard zelf gewoon het meeste voorop lopen. Dan kan na een tijdje de persoon die naast hem loopt ook weg, en als je dat vaak en lang genoeg met hem oefend, heeft hij het in 1 x wel vanzelf door.