Kijk zelf maar

Deze is wat teveel van het goede

Hebben jullie nog tips en commentaar? Ik hoor het graag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik schrok ook best wel van de lijn toen ik de foto's terug zag. Voortaan zal ik er op letten! Het was alleen erg moeilijk om te fotograferen terwijl je een (jong) paard aan het longeren bent.
?)
Voorheen was dat wit of zwart, wij hebben nu een mooie blauwe
De pessoateugel bevorderd het onderbrengen van de achterhand bij het longeren (het bontje) en het is een soort bijzet aan de voorkant (de touwtjes), met de ruimte om te zakken. Je kan het in verschillende 'standen' zetten. Op mijn foto's staat hij op zijn laagste stand. Hier kan het paard zakken en lang en laag lopen. Hoe verder de training, hoe hoger je de pessoa kan zetten. De dressuurhouding is de hoogste. Dan is je paard opgericht. 

Olympus_ schreef:Aah oké, ik had juist het idee dat hij met het touw tussen de voorbenen lekkerder liep. De eerste keer heb ik de touwtjes aan de zijkant bevestigd. Ik had toen een beetje het idee dat hij niet lekker over de rug kon zakken.
Ik zal het morgen nog een keer proberen met het bontje hoger en de touwtjes, misschien omdat het toen de eerste keer was dat hij het nog niet zo goed deed
Hij vond dat alleen wel irritant. Eigenlijk liep hij met het bontje lager iets lekkerder. Maarja, dat is waarschijnlijk een kwestie van wennen