Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dus zet hij zich niet meer zo vast in zn lichaam en heb het idee dat het veel efectiever werkt.. een kleine ophouding en gewichtshulp en hop mn paard staat stil 
. Misschien gaat het al een stuk beter omdat je paard het bit kwijt is?Utixo schreef:Een martingaal is echt geen martelwerktuig, je kunt ook overdrijven.

Utixo schreef:Een martingaal is echt geen martelwerktuig, je kunt ook overdrijven.
TS, ik rijd met een bitlooshoofdstel en martingaal, gaat prima. Als je immers geen constante druk op de teugel hebt, voelt je paard de martingaal ook niet. Een martingaal heeft niets met een bit te maken.
Citaat:hackamore en slof??? kan dat dan?
(ik had dat meisje er wel voor gewaarschuwd vantevoren overigens
)
Hij werkt enkel wanneer dit echt nodig is.Utixo schreef:Overigens zag ik op het CHIO een springruiter losrijden met hackamore met slof. Dat was pas raar.
Utixo schreef:Hackamore, slof & martingaal. Ik stond er ook van te kijken, ze had de slof door de oogjes van de hackamore, waar ook de teugels aanzaten. Vervolgens de martingaal aan de teugels.
Citaat:hackamore en slof??? kan dat dan?