vraagje over apparte gebeurtenis..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

vraagje over apparte gebeurtenis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 19:01

vandaag ben ik naar m'n vz pony's geweest. En ik ging voor de verandering eens iets proberen met sindy (1-1,5 jaar) en Debbie (de moeder van 7 jaar). Eerst pakte ik het veulen (sindy, die noemen we nog steeds het veulen haha), en ik zette haar even vast, en ging met een longeerzweep een beetje langs haar heen zwiepen, en over haar heen laten glijden. daarna heb ik haar losgelaten, en heb ik zonder idee wat dingen van haar gevraagd. Ik ben naast haar gaan staan, en ik draaide me om (om m'n eigen as) en zij draaide mee. Toen ben ik voor haar gaan staan en deed ik een stapje naar haar richting zonder haar aan te raken, meteen deed zij ook een stapje terug. Daar had ik haar voor beloond, en eventjes later ging ze bijna in draf achterwaarts, terwijl ze ook gewoon weg kon lopen. Ook volgde ze me, en als ik naast haar stond, en naar achter liep deed zij dat ook. Als ik voor haar stond en ik deed een stap naar rechts ging ze mee, naar links precies hetzelfde. En dit zonder er geoefend op te hebben!
Later ging ik naar debbie en probeerde hetzelfde. Ook debbie reageerde hetzelfde als haar veulen, en deed heel braaf mee, ookal was het wel iets voorzichtiger. Ook een pasje opzij ging prima. heb de pony's onderwijl veel geaaid, en aangeraakt enzo..
Maar hoe kan dit zomaar?

Achterom

Re: vraagje over apparte gebeurtenis..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:01

Hoe dit zomaar kan? Omdat deze paarden jou blijkbaar vertrouwen Lachen

__rosalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 15:17

Wendy schreef:
Hoe dit zomaar kan? Omdat deze paarden jou blijkbaar vertrouwen Lachen

inderdaad Ja

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:58

Natural horsemanship....paardentaal....als je die juist gebruikt,en de paarden vertrouwen je,dan begrijpen ze prima wat er van hen verwacht wordt!...

jeNniferTjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:46

ik denk dat het bij het veulen misschien komt omdat hij jou even als moeder zag nu die bij zijn echte moeder weg was en dat die moeder het veulen dus heeft bezig gezien en het zelfde deed. het klinkt indd heel leuk Knipoog