[AR] Hoes voor om langboom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MenFreak

Hoes voor om langboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 16:14

Wie o wie weet waar je een hoes voor om een langboom kan bestellen/kopen?

De dikte van de langboom is 4.5 cm en hij moet ongeveer 1 meter lang zijn.

ZEJA

Re: Hoes voor om langboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:18

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 16:23

Ik weet niet of je een handige moeder hebt? Maar mijn moeder heeft er zelf een gemaakt van skai (gekocht op de markt Knipoog )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:36

Ik heb er ook wel eens over nagedacht, mocht ik in de toekomst een 2span gaan bouwen hier Lachen

Heb nl. zelf ook een langboom, niet zo luxe, maargoed, dat hoeft ook niet echt. Zit ook geen hoes en 'zacht materiaal' om heen.

Heb er ook inderdaad aangedacht om zelf te maken (nouja, dat mag mijn mama dan doen) inderdaad met skai, maar daar moet toch ook iets lekker 'zachts' onder zeg maar, soort schuimrubber oid?

Heeft iemand dan ook een idee wat je er dan als bekleding om heen kan doen, zodat het wel lekker zacht wordt, en dat je dan zeg maar daar overheen skai als hoes er over heen maakt? Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 23:15

Schuimrubber, zoals in een zetel. Eventueel kun je eens kijken of je niks vindt op het containerpark tussen de afgedankte zitbanken, of bij een bedrijf waar ze zetels bekleden.

Groeten, SuSEQ

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 23:22

SusEQ; dat is nog eens een idee Knipoog Had nl. al van meerderen gehoord dat schuimrubber, als je dat 'gewoon' koopt, nog best wel prijzig kan zijn Lachen

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 23:29

Als de zetel niet in de nattigheid gelegen heeft, kun je 't vrijwel meteen gebruiken; anders moet je 't eerst nog even laten drogen en uitstinken. Haha! Ik heb zo een kussen voor de tweewieler gesneden en het blijft tot nog toe goed...

Groeten, SuSEQ

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 09:38

Bij mij zit er isolatiemateriaal voor om verwarmingsbuizen om. En daaromheen skai maar dat is allemaal al wat aan het scheuren enzo Knipoog

Afbeelding
Dit alleen dan zilvergrijs

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:01

Ahja, zoiets kan idd ook.
Maar dat skai is dus al beetje aan het 'scheuren'? En hoe kun je dat evt. voorkomen dan?

Skai is toch een soort 'namaak-leer', moet je dat dan ook op een bepaalde manier invetten/onderhouden?

Mijn bokkussen is nl. ook van skai gemaakt, heb ook een menschort met skai en aan de binnenkant fleece.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 11:39

Het blakkerd af, ik heb geen idee hoe je het kan voorkomen. Mijn bokkussen en bankjes etc. is er ook mee bekleed maar daar ziet het er allemaal nog mooi uit! Vet of smeer het nooit in, als ik mijn kar afspuit word het wel nat.

Dus van mij dezelfde vraag; Hoe skai invetten/onderhouden?

Zo'n menschort met skai en fleece wil ik ook nog is kopen. Is voor in de herfst en winter wel lekker..

Zo ziet het er nu uit: (Dit is een klein plekje de rest heb ik afgeplakt met zwart tape)
Afbeelding

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:27

MenFreak schreef:
Het blakkerd af, ik heb geen idee hoe je het kan voorkomen. Mijn bokkussen en bankjes etc. is er ook mee bekleed maar daar ziet het er allemaal nog mooi uit! Vet of smeer het nooit in, als ik mijn kar afspuit word het wel nat.

En als je ermee rijdt, zitten je bezwete pony's ertegen. En da's oorzaak nummer 1 van slijtage aan de dissel...

Hoe je skai onderhoudt, kun je imo het best eens vragen aan iemand die zetels verkoopt... Ik zou het gewoon invetten.

Groeten, SuSEQ

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:23

JoyCiej007 schreef:
Skai is toch een soort 'namaak-leer', moet je dat dan ook op een bepaalde manier invetten/onderhouden?

Mijn bokkussen is nl. ook van skai gemaakt, heb ook een menschort met skai en aan de binnenkant fleece.
Heb jij je bokkussen dan nog nooit ingevet?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:24

@ BD: nee Knipoog betreft bokkussen van de wagen die we nog niet zolang in gebruik hebben.... dus die heb ik nog niet ingevet.

Maar blijkbaar is het dus gebruikelijk om een bokkussen in te vetten? Dat wist ik dus niet. Overigens is mijn bokkussen geen échte bokkussen in de zin van 'voor 1 persoon', maar een héle dikke verhoging, 'kussen' met skai er over heen, er om heen begrensd met hout...

@ Menfreak; oei dat ziet er ook niet zo florisant uit nee Knipoog
Zweet zal het inderdaad dan wel wezen....
vraag me dan toch af of het regelmatig invetten dan ook echt helpt tegen het afbladeren door zweet v/d pony's...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 04:48

Ik gebruik voor het schoonmaken en laten glimmen van het "leer" van mijn wagen cockpitspray. Werkt prima. Mijn halve langboom is ook al ingepakt in de tape omdat er sluitage is maar meer in de zin van gaatjes en geen schuurplekken of door zweet