Mijn pony heet Ginger, en is een 13-jarige NRPS merrie van 1.40.
Ze vind al jaren de achterste hoek van de bak "eng". Ik rijd haar nu zo'n 4 jaar, en in het begin was ze mij puur aan het uitproberen. Ik kon toen nog niet zo heel goed rijden om dat te zien en om het dus aan te pakken. Ze ging telkens omdraaien, en al waren we achterin ging ze er heel hard vandoor weer naar de ingang van de bak. Nu ging het later een tijd weer wel goed, ze liep er gewoon braaf langs. Ook als ze los in de bak stond of als ik haar (achterin) aan het longeren was, was er niks aan de hand.
Maar nu begint het weer. Ze gaat er niet meer langs. Telkens omkeren, doen alsof ze schrikt, er vandoor gaan, enz. Maar achter een andere pony aan gaat het wel, en daarna ook prima alleen.
Ze heeft volgensmij niet echt angst daar achterin. Ze gaat ook niet zegmaar met van die grote neusgaten kijken en "knorren". Ze wil er gewoon niet langs.
Is dit eigenwijzigheid of is ze echt bang? En wat zou ik eraan kunnen doen?
Ik heb wel al wat geprobeert, de monty roberts trailermetode. Telkens nét voor ze wilde schrikken/omkeren halthouden. Weer een stukje stappen en weer. Dit lukte vrij aardig, maar de keer erna kon ik weer opnieuw beginnen enzo voorts. Ze ging maar door eigenlijk.
Alvast bedankt!