Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!
. Ik let goed op dingen als groei, energie, vacht en ogen. Mocht je vinden dat jouw paardje symptomen van tekorten vertoont kun je een bloedonderzoek laten doen en op die manier gericht bij voeren met een supplement. Maar die tekorten zitten meestal tussen de oren van de eigenaar...
Mijn paard staat in een groep van 12, alle soorten, maten en leeftijden en ze doen het allen perfect op enkel gras/hooi/liksteen/water.Dani62 schreef:1. Bodembedekkers als stro of vlas ontrekken vocht uit de hoeven, daar zou ik niet voor kiezen. Plus dat stro geen paardenvoer is (ik heb liever niet dat mijn paard het eet). Rubberen matten zijn een uitkomst omdat ze zacht kunnen liggen en tegelijkertijd op een vlakke bodem staan. Maar inderdaad, wat Arabesk ook al zegt, waarom moeten ze op stal? Daar zou ik echt verandering in brengen!
2. Mijn bijna jaarling heeft 24/7 de beschikking over gras/hooi en een liksteen. Af en toe wat wortelen in de winter, verder niks. Gaat prima. Ik let goed op dingen als groei, energie, vacht en ogen. Mocht je vinden dat jouw paardje symptomen van tekorten vertoont kun je een bloedonderzoek laten doen en op die manier gericht bij voeren met een supplement. Maar die tekorten zitten meestal tussen de oren van de eigenaar...
Mijn paard staat in een groep van 12, alle soorten, maten en leeftijden en ze doen het allen perfect op enkel gras/hooi/liksteen/water.
3. Ik zou zelf voor hooi kiezen als ruwvoer. In het foto album van paardnatuurlijk staan wat goede ideën over hooivoorzieningen: http://paardnatuurlijk.nl/cgi-bin/album.cgi
Aangezien je paard 's winters in de nacht op stal moet, zou ik er voor zorgen dat ze voor de hele nacht voldoende hooi heeft.
joyce B schreef:wij hebben dichte rubber matten met strooisel aan 1 kant. Ze plassen zelf het liefst in het strooisel, dus automatisch zoeken ze de goede hoek uit hier.
Dat heeft dus niet hun voorkeur.