Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xRomanxMir schreef:Volgens mij, wat je al zei over nare ervaring bij de vorige eigenaar, is ze nu echt gewoon doodsbang

Dani62 schreef:Manen trekken? Waar is dat goed voor? Ik zou ook gaan steigeren....
Even serieus, ik zou doen wat rianne je adviseert. Als ze een trauma heeft opgelopen extra rustig aanpakken. Laat haar gewoon los staan en probeer haar overal te aaien, langzaam richting hals en hoofd. Blijft ze staan dan beloon je haar (even uit vinden wat ze leuk/lekker vindt en hoe je haar het beste beloont), als ze steigert of weg loopt negeer haar dan en doe een stapje terug. Aai haar ergens waar ze het wel toe liet en beloon (postief afronden dus).
Niet té snel en té veel willen, ze hoeft niet dag 1 de halsriem te dragen.
hokke schreef:kan je het niet proberen met een touwtje??? dan een lint en dan de hals band
zutje schreef:Ga spelen met die halriem, probeer eerst of je je pony overal mag aaien en manen borstelen enzo..en daarna met die halsriem overal overhene aaien en doe dit een paar dagen..je moet gewoon het vertrouwen van je pony winnen! of met het halster kun je zoiets ook doen..je zult zien met veel geduld en snoepjes en brokjes geven als het goed gaat..komt het vanzelf goed..veel suc6 en plezier!