[AR] tuig voor tweespan

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marieke67

tuig voor tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:00

Ik heb momenteel één fjord. In de toekomst worden het er misschien wel twee. Nu vroeg ik me af hoe het zit met het tuig. Is het mogelijk om van twee enkelspantuigen één tweespantuig te (laten) maken/ Ik heb nu een ideal enkelspantuig. Misschien wel een domme vraag!? Ga dan wel weer met een ervaren meninstructeur aan de slag en misschien ook weer voor het koetsiersbewijs. Maar vroeg me dit even af ook gezien de kosten die een tweede pony met zich meebrengt.

flyfly

Re: tuig voor tweespan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:20

Ik denk niet dat dat gaat. Wij hebben een combituig van Ideaal gekocht en het bevalt ons prima. Het ombouwen van enkel naar dubbel en andersom is zo gebeurt. Misschien is het in te ruilen tegen een combituig??

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 20:51

Dank je voor je flyfly. Zal me er echt eens in gaan verdiepen. Wat er allemaal is en wat het ook allemaal kost enzo... Tong uitsteken

Eh...dank je voor je tip dus he... Haha! Haha! Haha!
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 14-06-08 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, edit knop zit er niet voor niets.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:31

je zal inderdaad een combinatietuig hebben wat voor zowel enkel- als tweespan geschikt is.
misschien kun je iets regelen met inruilen ofzo?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:04

ik heb een ideal web tech combi tuig.

Heb hier met cindy een jaar enkelspan gereden. nu heb ik er een bij voor ferro en er 2 span van gemaakt.

ze hebben wel allebij ook een eigen enkelspan tuig.

Ben je er 28 juni ook bij de dag van het paard ???

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:21

@maisie
Ja en ik was er vandaag ook. Maar zat te klokken bij de waterbak! Werd gisteren gebeld of ik wilde komen helpen. Volgens mij heeft je vriend het goed gedaan toch???Ik vond het heel leuk om zo de hele dag bezig te zijn, maar ben nu wel puntje af. Maar jullie vast ook!!
28 e doe ik mee met de show met een 6-tal fjorden onder het zadel en met de harddraverij tussen de stamboeken (leek me wel eens geinig)... dat vond ik eigenlijk wel genoeg, dus ik doe verder niet mee met de wedstrijd dit jaar. Het moet wel gewoon leuk blijven vind ik en geen stressklus gaan worden.
Maar ben er wel de hele dag dus kom echt wel even bij jullie kijken.
Denk dat ik dit jaar alleen de wedstrijd in Nisse en Heinkenszand nog kan doen. Horses by the sea valt net in onze vakantie helaas. Wat ga jij nog allemaal doen?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 10:34

hey die harddraverij daar doe ik ook aan mee met allebij de pony's !!!! miss moeten we wel tegen elkaar.

Ja remko had de snelste tijd op de waterbak voor enkelspan pony. en hij was eerst. ja wij waren helemaal kapot. lag om 10 uur op bed.

deze zaterdag rijden wij nog op het schaapscheerdersfeest. en in nisse kunnen we niet mee doen want dan zitten wij in ijsselstein. Verder doen we alles mee wat in de buurt is. zeeland outdoor en hbts. en 31 augustus weer gilze. maar dan zie ik je de 28 wel denk ik.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 11:06

Haha dat zou leuk zijn om tegen jou te rijden....Alhoewel die zijn wel snel toch? Die Pim van mij best lui eigenlijk....maarrrrr we zijn in training Haha! Haha!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:38

nou zo snel zijn ze niet hoor. ze hebben toch kortere benen als die van jou.

Maar rij jij gewoon met je eigen kar ??? Wij hebben 2 sulky's maar ik weet niet of dat gaat met mijn tuig.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 16:31

Wij rijden met sulky. Haha! ...heb er ook al mee geoefend en met wat kunst en vliegwerk lukte dat ook nog met mijn eigen tuig. Die van mij wordt nu zo fanatiek dat de rem er niet meer helemaal goed opzit Verward En op die sulky zit er ook al geen.....ben errug benieuwd!!!!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:18

heb je al een pony voor 2 span eigenlijk ???

Heb gisteren cindy even voor de sulky gehad. ze vond het wel leuk geloof ik. maar ben toch blij dat ze zaterdag al 2 dressuurproeven en een vaardigheid heeft gelopen anders is ze veel te fel en ik mis toch mijn rem.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 15:21

Nee dat niet...en eerlijk gezegd denk ik dat ik het toch ook niet moet gaan doen. Ben bang dat ik met mijn gezin en werk toch niet genoeg tijd heb om alles goed te regelen. Ik had Pim zijn stalmaatje kunnen kopen maar heb me toch bedacht.

Dat probleem met die rem ga ik ook wel krijgen denk ik. Vandaar dat ik vanavond nog even met instructeur de puntjes op de i ga zetten. Ik weet het is gewoon voor de lol. maar ik ga niet graag af!!!! Haha!
Ach en als ie niet wil stoppen dan maar een volte inzetten denk ik..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:54

ja het veld is groot genoeg. dan rijd je nog een stukje door toch.

het is idd voor de lol. ik doe er ook niet zo veel aan. zie het wel.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:31

Ik ben ook eigenlijk wel erg blij dat ik daarvoor nog een showtje rijd met het fjorden 6-tal. Dan is hij alvast wat energie kwijt.
Ga jij als het zo droog blijft kalkoenen gebruiken? Ik doe het onder het zadel wel, omdat daar ook galop in zit. Twijfel eigenlijk nog over die harddraverij...meestal kan ie voor de kar beter zijn balans bewaren. En met kalkoenen op harde droge kleigrond is ook echt niet ideaal.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:22

ja het ligt er aan. ze geven voor morgen nog regen af. en als dat ook valt dan doe ik ze wel in. anders moet ik nog ff kijken.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 16:56

ZO IK BEN ER KLAAR VOOR! Paard gewassen en geknipt en het meeste al ingepakt. Nu maar hopen op lekker (in ieder geval droog) weer. Heb er wel zin in! Tong uitsteken
Ben jij ook al bijna startklaar?
Tot morgen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:10

jup ben er klaar voor. karren staan al op de kar. Pony's gewassen en gevlochten en voor de verrandering een nachtje op stal. En nu ben ik moe en ga zo lekker slapen.