Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
miekeJo schreef:gewoon in de praktijk gaan uitproberen met de kennis die je theoretisch hebt, als je je paard zover hebt wat waarschijnlijk heel snel gaat... dan laten zien de engelse ruiters zijn pas overtuigd als ze het zien.
ik doe het met mijn tinker en hij pakt het heel snel op en als iemand het ziet denken ze dat ik jaren getraind heb, in werkelijkheid een half jaar en ben nu bij de halsring dit ben ik nu aan het oefenen.
niet bang zijn gewoon doen het is even wennen maar als je knop om hebt wil je niet anders, en zul je merken dat je paard je heel dankbaar is.
laura1986 schreef:Kun je haar het boek niet laten lezen? Misschien vind ze er toch wel wat leuks aan. Laat het boek gewoon lekker opvallend op tafel liggen, waarschijnlijk gaat ze vanzelf wel kijken..
Het beste is kiezen voor een methode waar jullie allebei achterstaan, bijvoorbeeld klassieke dressuur gecombineerd met het grondwerk van Emiel Voest ofzo? Probeer samen een compromis te sluiten.. Dan blijft het voor haar en voor jou ook leuk.
Ik kan me goed voorstellen dat je moeder Hempfling te zweverig en raar vind.

Kwas vandaag bij een open dag van Dressuur Natuurlijk, met Emiel Voest. Echt superleerzaam en inspirerend, m'n moeder was erbij! Zij is gelukkig ook erg geïnteresseerd in wat ik doe. En vraag anders gewoon eens of ze niet de hele tijd wil kijken en bemoeien omdat het jóu paard is en je nerveus van d'r word? Lijkt me niet erg fijn, een moeder die constant in je nek hijgt en kijkt.cissy schreef:misschien moet je je moeder de reader die babje heeft gemaakt laten lezen?
[NH] voor geïnteresseerden: Hempfling reader te downloaden!
suleilitha schreef:Ik snap je moeder wel een beetje. Zoals je zegt heeft ze vroeger veel met paarden gedaan dus heeft ze ook de nodige ervaring. Ik heb (sorry) even in je profiel gespiekt en tja, aangezien je pas dertien jaar bent, vind ik dat je niet moet forceren om je moeder over te halen tot Hempling of een andere zogenaamde NH methode. Je moeder spreekt uit ervaring, haar in haar waarde laten is het minste wat je kunt doen. Bovendien veronderstel ik niet dat je in staat bent om zelf de financien voor je pony te dragen. En in dat geval kun je beter naar je ouders luisteren.
Ook met NH kun je een paard verpesten of verkeerde gewoontes aanleren, zeker als je nog erg jong bent en dus nog geen jaren ervaring hebt.

Cassidy schreef:Je kunt tegen je moeder zeggen dat er meer wegen zijn die naar Rome leiden, en dat je niet perse een bit, of teugels, of andere dwangmiddelen nodig hebt om je paard onder controle te houden. Dat zou zij als klassiek dressuurruiter toch eigenlijk moeten weten.
Verder is het onbegonnen werk om mensen proberen over te halen die daar niet open voor staan. A mind is like a parachute, it only works when it is open. Maar als je haar al wat wilt laten zien, zou ik niet met Hempfling beginnen, en al helemaal niet proberen dingen voor te doen die je nog niet beheersd.
Er zijn gratis DVD's te krijgen van methodes anders dan Hempfling, met duidelijke stappenplannen en voorbeelden wat je kunt bereiken als je met die methode aan de gang gaat. Ik weet niet welke DVD's van Hempfling jij hebt geklregen, maar van Parelli kun je ook een gratis DVD via e website aanvragen. Misschien zou je haar dat ook kunnen laten zien, en haar vertellen dat jij dat ooit ook zou willen bereiken.
laurahi schreef:Je hebt wel gelijk, maar ik ga nu proberen om haar dingen van Hempfling enzo. te laten zien, want in emiel voest enzo heeft ze wel interesse.