[AR] Ringsteken in Spaans Kostuum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

Ringsteken in Spaans Kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 20:45

Even een kleine impressie van afgelopen zondag: het ringsteken.

We hebben nog een prijs gewonnen voor het Creatiefste Geheel.
Per ronde waren er 3 ringen.
Ronde 1 tellen alle ringen als 1 punt: Wij hadden er 2
Ronde 2 tellen alle ringen als 1 punt: Wij hadden er 2
Ronde 3 1 ring 1 punt, 2e 2 punt etc: Wij hadden 3 ringen dus 6 punten
Ronde 4 tellen alle ringen als 1 punt: Wij hadden 1 ring

Best netjes gedaan vond ik, aangezien we ooit is 1 ring hadden haha

Verder was het een top dag, super gezellig en diesel was heel braaf! Najah heel braaf, tot er op het einde het 1 en ander mis ging jammer genoeg.

Hij heeft behoorlijk gesteigerd, is bijna onderuit gegaan en achterovergeklapt, waarna we hebben uitgespannen en naar huis zijn gegaan.
Voor verdere info daarover zie mijn topic : http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=952684

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bora

Re: Ringsteken in Spaans Kostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:12

Het ziet er netjes uit.

Naar mijn idee mogen de lichtogen/lamoen iets lager en de buitensingel iets strakker.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 21:16

ligtochten kunnen helaas niet lager (tuig is niet langer) ik denk er over een onderdeel bij te bestellen maar k moet nog even kijken of dat wel gaat, dat ik dan niet weer met allerlei andere riempjes in de knoop kom

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 23:05

Ziet er leuk en gezellig uit.
Heb je andere topic ook gelezen. Tsja, jammer dat het op zo'n manier moet uitmonden. Al had ik het nóoit getollereerd als een groom van een andere aanspanning zich 'even' gaat bemoeien met míjn pony, al dan niet goedbedoeld. Vind dat hij nou niet echt goed heeft gehandeld, hij dacht echt voor zichzelf, vind dat je op zo'n moment echt zelf de regie in handen moet hebben, juist als er mensen proberen te helpen.

Lichtogen kunnen inderdaad ook naar mijn idee een stukje lager... Als ik het goed begrijp is er dus ook geen ruimte meer om gaatjes bij te laten maken?? Misschien kun je eens naar de tuigenmaker, vragen of hij evt. iets kan vervangen/verlengen, of dat hij een oplossing heeft. Allerlei nieuwe onderdelen bestellen lijkt mij vrij moeilijk inderdaad, om dat helemaal zelf op te lossen.

Verder een tip: voor zo'n ponymondje vind ik de scharen van de liverpool eigenlijk te lang, het 'oogt' ook niet zo mooi.
Als je de 3e sleuf toch niet gebruikt (zéer heftige inwerking) kun je hem er net zo goed af (laten) slijpen, dan zijn de scharen direct een stukje korter.
Op deze manier zijn 't net slagtanden Knipoog en met een klein beetje creativiteit kunnen ze op die manier ook de leidsels vangen Knipoog

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 00:30

Als ik het goed zie, heeft jouw schoftje een losse draagriem. Die is heel gemakkelijk te vervangen...

Groeten, SuSEQ

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 07:58

Ziet er erg leuk uit!

Die losse draagriem kun je inderdaad gemakkelijk vervangen.
Heb ik pas ook gedaan omdat ik veiligheidsligtogen wilde en dat met die originele draagriem niet mogelijk was.
Die draagriem en ligtogen heb ik gewoon apart kunnen kopen bij een speciaalzaak. Ze zijn overigens van het merk Ideal.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 08:41

bedankt voor de reacties!

Ik ga even op zoek naar een langere draagriem (er kunnen absoluut geen gaatjes meer bij), tuig is van ideal dus kan het zo bestellen