Rafiq staat bij Onder de Kastanje in training en gisteren ben ik voor het eerst zelf op pad gegaan (met groom)
Eerst in de bak een paar rondjes gereden en daarna de weg op gegaan.
Ik kreeg de tip om ook nog een paar rondjes op een bepaald veldje te rijden.
De weg naar het veldje ging super. Er kwam veel vrachtverkeer langs en trekkers maar hij reageerde nergens op.
Toen gingen we op een gegeven moment dat veldje op in draf en de kar (een andere dan met de training is gebruikt) begon behoorlijk de rammelen... Rafiq werd onrustig en ging steeds harder lopen en ineens schoot hij er als een gek vandoor.
We kwamen in een geul en de kar ging bijna om... Gelukkig kon ik hem vrij snel weer terug nemen en heb het veldje maar gauw verlaten.
Daarna was Rafiq weer gewoon rustig en zijn we terug gereden. Er kwam nog een groot landbouwwerktuig langs met een hoop kabaal en uitsteeksels en hij bleef gelukkig rustig doorstappen. Daar ben ik wel erg blij om dat hij zichzelf niet liep op te fokken na dat incident op het veldje.
De schrik zit er bij mij alleen wel behoorlijk in en ben momenteel wat angstig om weer de weg op te gaan. Maar goed, dat zal wel weer slijten.
Vanavond gaan we weer rijden met hem. Ik doe vanaf nu wel altijd een cap op.
Ik heb nog een vraagje: Mijn reactie was om hem op een volte te sturen toen hij ging rennen, maar is dat wel verstandig? De kar kan dan wel sneller omgaan of niet?