Zelf wil ik met mijn verzorgpaardje graag beginnen met VD, dit om de band te vergroten en haar gewoon weer iets nieuws te gunnen. Volgens mij is ze slim genoeg en vindt ze het leuk als ze iets goed kan en daarvoor wordt beloond.
Natuurlijk beginnen we bij de basis en zoals ik had gelezen is dit het netjes volgen en naast je lopen. Gisteren ben ik hiermee begonnen: Ik had dr aan het touw en steeds als ik stopte en Hoo zei, stond ze idd netjes stil. Op het moment dat ik echter weer het commando voor stap zei, bleef ze staan en alleen als ik echt ver voor dr ging staan (wel nog zonder druk op het touw) kwam ze mee. Het wegstappen ging niet van harte.
Nu is mijn vraag: Zou dit gewoon nog onwetendheid zijn en zou ze met veel oefenen en herhalen beter gaan snappen wat ze moet doen? En dan dus ook wat actiever naast mij gaan lopen? Of vindt ze het gewoon niet leuk genoeg en heeft ze meer uitdaging nodig?
Ik denk zelf namelijk dat als je het langer oefent (alle kunstjes hoor, niet alleen het volgen), ze het beter gaan snappen en enthousiaster worden. Ik hoor graag jullie mening!
Alvast bedankt!