_vivi_ schreef:5 in een les is best weinig (bij de manege waar ik nu nog rijd rijden we met 10!).
Je zou kunnen voorstellen aan je lesgeefster om voor 1x zown lesje te plannen, met warm weer bijvoorbeeld dan zijn de paarden vaak wat rustiger van de warmte.
Je zou idd gewoon hoofdstel om kunnen doen voor de zekerheid, en halstertouw om de nek.
En als je echt graag op deze manier wilt rijden kan je beter naar een manege gaan waar ze op die manier les geven, die paarden en lesgeefster zijn ervaring in deze manier van rijden, dat maakt het allemaal wel een stukje veiliger voor zowel paard als ruiter.
Kan je geen manege in de buurt vinden kan je ook een cursus volgen, (vaak moet je wel meer dan 1x een cursus doen wil je het een beetje goed kunnen).
Ik begin van af september bij zown manege, we krijgen daar dus wel de kans om goed grondwerkt te doen, dat is zelfs verplicht voordat we mogen rijden.
De manege waar ik heen ga staat in mijn onderschrift, ze verzorgen ook workshops als je even googled kom je hun site wel tegen en kan je meer info vinden, mocht je een cursus of workshop willen doen.
Wow das veel!
Een cursus zou inderdaad wel leuk zijn, wie weet, als cadeau van m'n ouders als ik overga. (Heb ook al een keer mijn ruiterbewijs mogen halen.) Heb zelf niet zo veel te besteden, betaal ook al een deel van m'n lessen.
Het is mischien wel leuk eens zo'n lesje te plannen, als ik iedereen zo gek krijg haha.
En met dit weer willen de paarden toch al niet zo veel doen, dus dat komt mooi uit.
Paard kan wel wijken voor de druk, alleen zodra het echt a of c afwenden is, en dan wijken, wil hij wel eens gaan staken (over buitenschouder weg vallen) omdat hij er gewoon niks aan vind als het zo standaard is. Hij kan het wel, hij vind het alleen saai. Dus mischien doet hij het met een halsring wel, dat zou ik net even moeten zien.