Zoals sommige van jullie weten, heb ik alles om moeten gooien wat betreft Silence.
Helemaal opnieuw moesten we beginnen en ook op een hele andere manier.
Voor diegene onder jullie die het verhaal niet kennen:
[PP] Niet helemaal gepland......maar we gaan ervoor.
Dus we zijn ons helemaal aan het richten op grondwerk om de basis goed te krijgen.
Ik kreeg op een ander forum en ook hier op Bokt geregeld berichtjes of ik weer eens wat foto´s wilde plaatsen.
Dus gisteren heeft mam foto´s gemaakt.
Die wil ik dus even met jullie delen.
Het werken ging erg fijn. Op het land naast de bak waren de boeren bezig met hooien. Dus ontzettend grote machine´s op het land met nog meer kabaal, maar Silence keek er nog niet naar. Zijn aandacht was continu bij mij.
Echt heel goed van hem. Een half jaar geleden was hij nog doodsbang van verkeer. Super dus. Had hierop echt wel een reactie van hem verwacht.
Na het werken nog even wat geprobeerd en dat was zijn benen afspuiten.
Moet hij echt niks van hebben, maar soms besteed ik er toch de nodige aandacht aan. En gisteren gekeken naar de temperatuur dus ook.
Eerst begonnen met zijn hoefjes en uiteindelijk zijn hele benen mogen afspuiten. En hij stond gewoon helemaal stil.
Kortom...ik was gister dus echt supertrots op Silence.
Als eerst even zijn nieuwe halster showen. Silence is zo ontzettend lief de laatste tijd, dat hij weleens wat nieuws verdiende..(hij heeft niet zo´n eng oog hoor, das door de flits)

Even alle spulletjes goed pakken. Silence zocht ook meteen toenadering.

Even zijn aandacht vragen als teken dat we gaan beginnen. Ik vraag zijn aandacht door met mijn vingers te knippen. Dit heb ik geleerd van Klaus Ferdinand Hempfling toen we bij hem waren. Werkt erg goed.

Op afstand laten wachten.

Volgen en op commando halt houden. (en dan check ik even welke afstand hij behouden heeft)

Ook werken we eraan dat ik hem overal aan kan raken. Ook met ´vreemde´ voorwerpen. Touw gaat nu super, wil komende week met iets nieuws beginnen.

Ook tussen zijn benen mag al vanalles door.

Niet helemaal duidelijk, maar hier geef ik Silence op de cirkel aan welke kant hij op mag gaan. Gelukkig zie je nog precies mijn arm op de foto.
Deze volgt hij dus heel netjes.

Even een flinke beloning en onderonsje aan het einde.

En nog even samen als afsluiting.

Bedankt voor het bezoeken van mijn topic. Een berichtje zou leuk zijn