Dag beste bokkers,
een korte historie:
ik ben mijn ijslander aan het beleren voor de wagen.
Ik heb een vierwielige wagen gekocht en een tuig. Het plan was eerst om hem te laten beleren ergens anders, maar nadat hij heel erg ziek is geweest (os ook ernstige maagzweren) wilde ik m niet wegbrengen. Daarom ben ik zelf maar begonnen. Eerst erachter in de bak, daarna kilometers gaan maken met de wagen met iemand op de bok en ik ernaast. nu zit ik er op, samen met iemand anders. Het gaat echt supergoed! Ho is stilstaan en hij hinnikte gisteren naar de wagen toen ik hem erbij pakte om in te spannen. hij is enorm verkeersmak, cool in zijn hoofd en werkwillig, dat scheelt!
Maar..... Wanneer hij aandraaft rammelt het lamoen nogal op en neer. hierop heb ik de strengen wat strakker gemaakt en dit lijkt goed te zitten. maar hebben jullie een idee welke aanpassing ik in het tuig moet doen om dit te verhelpen?
T klinkt stom dat ik hier niet veel kaas van heb gegeten, maar ik heb meer ervaringen met huifkartochten en ritjes maken dan met het passend maken van een tuig. Meninstructeuren liggen hier ook niet voor het oprapen. (of weten jullie iemand in de buurt van waterland/volendam?)
ik hoop dat jullie tips hebben, mij viel op dat de lichtogen misschien wat hoog hangen, kan het daar aan liggen?
bedankt alvast, groetjes!