Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
JoyCiej007 schreef:Erg leuk voor je allemaal, en inderdaad minder leuk om te moeten horen dat je paard een 'karre-knol' is...
Maareh, begrijp ik nou heel goed dat je 'ff' in 1 middagje je paard hebt gepakt, tuig er op gegooid, even door de bak en hupsa inspannen maar?!
pfoe, mag toch hopen dat ik het verkeerd heb begrepen!
Pomski schreef:JoyCiej007 schreef:Erg leuk voor je allemaal, en inderdaad minder leuk om te moeten horen dat je paard een 'karre-knol' is...
Maareh, begrijp ik nou heel goed dat je 'ff' in 1 middagje je paard hebt gepakt, tuig er op gegooid, even door de bak en hupsa inspannen maar?!
pfoe, mag toch hopen dat ik het verkeerd heb begrepen!
nee hoor, dat heb je niet verkeerd begrepen
Kelly_Taco schreef:Joyce dit is toch niet te vergelijken met een 3 jarige??
Deze merrie is al lang onder het zadel beleerd en TS heeft haar al lang in haar bezit.
Zit een stuur en rem op.
Natuurlijk moet ze er niet meteen de weg mee op gaan en eerst nog rustig oefenen in de bak.
maar zowiezo, in de bak/op de wei kan het ook verkeerd gaan, en niet zo zachtjes ook. Helemaal bij dit soort dingen. Paard is gewoon overdonderd geweest en waarschijnlijk daarom zo braaf geweest.
maar je begeeft je op zo'n moment in mijn ogen wel op de grens van (grote) risico's nemen. Gevolgen als er iets mis gaat zijn dan vaak natuurlijk niet mis, maargoed dat zal neem ik aan wel algemeen bekend zijn
JoyCiej007 schreef:Pomski schreef:
nee hoor, dat heb je niet verkeerd begrepen
Dan eh, ben je ten eerste héel onverstandig en dom bezig geweest, en ten tweede heb je donders geluk gehad.
Betekent dus niet dat het paard nu beleerd is voor de wagen, de eerste keer zijn ze vaak helemaal overdonderd en bij die van jouw zal dat ook wel het geval geweest zijn.
In iedergeval vind ik dit soort dingen echt het domste wat je kan doen, zonder ook maar enige voorbereiding.
JoyCiej007 schreef:Denigrerend vind ik het persoonlijk niet, ik zie het meer als een duidelijke waarschuwing.
Als ik dit soort dingen lees, gaan m'n haren recht overend staan.
Als jij het wel zo opvat, tsja...
én ik zeg nergens dat ik jouw paard beter ken dan jou, zeker niet.
Maar 10 jaar in je bezit wil nog niet zeggen dat er niets kan gebeuren, dat is alleen wat ik probeer aan te stippen. 't is gewoon een heel groot risico wat je zo neemt, vandaar dat ik er zo op reageer.
En zeker niet om je de grond in te trappen, maar met de allerbeste bedoelingen omdat het toch écht niet fijn is om voor de zoveelste keer te lezen dat er weer eens een ongeluk is gebeurd met paard en wagen.
janouk schreef:Ik vind het bovenal ook niet eerlijk tegenover het paard om hem zoveel nieuwe dingen in 1 keer te verwerken te geven en zo te profiteren van jullie vertrouwensband. Dit keer niet in het belang van je paard.
.